ще
згорнути
Свіжий номер

Що нового

Публічні закупівлі

18 жовтня

МОЗ визначило учасників пілоту з маркування лікарських засобів 2D-кодом

МОЗ затвердило перелік учасників пілотного проекту з маркування ідентифікаційними знаками та моніторингу обігу лікарських засобів. Пілотний проект наразі нараховує 12 учасників.

2D кодування — один з методів запобігання фальсифікації лікарських засобів. Маркування лікарських засобів ідентифікаційним кодом передбачає Концепція реалізації державної політики щодо запобігання фальсифікації лікарських засобів, схвалена розпорядженням КМУ від 03.04.2019 № 301-р.

Упроваджуватимуть її в три етапи:

1 етап (2019—2020 роки) — запуск пілотного проекту з маркування, запуск автоматизованої системи моніторингу обігу лікарських засобів та обов’язкового її використання її для промаркованих лікарських засобів;

2 етап (2021—2022 роки) — поступове запровадження обов’язкового маркування згідно з переліком, визначеним МОЗ, та моніторинг їх обігу;

3 етап (2023 рік) — обов’язкове маркування упаковок всіх видів лікарських засобів згідно з переліком, визначеним МОЗ, та моніторинг їх обігу.

Ідентифікаційний код наноситимуть на упаковку лікарських засобів під час їх виробництва. Далі інформацію заноситимуть в єдину державну систему проведення моніторингу обігу лікарських засобів.

Джерело: наказ МОЗ «Про затвердження переліку учасників пілотного проекту щодо маркування контрольними (ідентифікаційними) знаками та проведення моніторингу обігу лікарських засобів, станом на 19 вересня 2019 року» від 11.10.2019 № 2071

Граничні ціни на ліки з Нацпереліку

18 жовтня

Що робити після прийняття на роботу працівника, який відмовляється виходити на роботу

Фахівці ДПС роз’яснили, якщо роботодавцем було подано повідомлення про прийняття працівника на роботу, але працівник так i не приступив до виконання обов’язків, роботодавець подає повідомлення про прийняття працівника на роботу типу «скасовуюче».

Зразок повідомлення про прийняття працівника на роботу

Особливостей подання скасовуючого повідомлення не визначено. Його подавайте тоді, коли в цьому виникла потреба.

Штрафні санкції у розмірі мінімальної заробітної плати за порушення інших вимог трудового законодавства застосовують у разі неподання чи несвоєчасного подання повідомлення про прийняття працівника на роботу лише з позначкою «початкове».

Іноді трапляються ситуації, що новоприйнятий працівник не виходить на роботу. Причини цьому можуть бути різні (наприклад, передумав, знайшов інше місце роботи тощо). У цьому разі видайте наказ про скасування наказу про прийняття такого працівника на роботу та подайте до ДПС скасовуюче повідомлення.

Зверніть увагу, що наказ про скасування наказу про прийняття працівника на роботу видається на підставі заяви такого працівника або акта про відмову приступити до роботи.

Таким чином, у ситуації, коли працівник відмовляється писати заяву на відкликання заяви про звільнення, ви маєте:

  • скласти акт про відмову приступити до роботи;
  • видати наказ про скасування наказу про прийняття на роботу;
  • подати до ДПС повідомлення про прийняття працівника на роботу з типом «скасовуюче».

У разі якщо працівник з якихось інших причин не вийшов на роботу і не повідомив роботодавця про своє бажання відмовитися від цієї роботи, трудові відносини з ним не припиняйте і скасовуючу форму повідомлення не подавайте.

За інформацією Головного управління ДПС у Чернівецькій області

Державна служба: перезавантаження Іван ЛЕВАДСЬКИЙ,експерт з бухобліку та оподаткування в бюджетній сфері, Київ Триває перезавантаження влади. Про те, яких змін зазнають класифікація посад держслужбовців, оплата їхньої праці, процедури оцінювання, інформування та звільнення, а також хто з держслужбовців тепер працюватиме за контрактом — розповімо детальніше. Зміни у державній службі

 

18 жовтня

Трудова книжка стане електронною — є законопроєкт

Пенсійний фонд розробив законопроєкт «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі».

Документ передбачає запровадження ведення трудових книжок в електронній формі — в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. Тобто усі відомості, які вносять наразі до трудових книжок, будуть вносити у реєстр застрахованих осіб.

Паперові трудові книжки будуть вести у випадках, передбачених колективним договором.

Текст цього законопроєкту наразі обговорюють у Спільному представницькому органі репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні.

Із законопроєкту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі»

 

 

18 жовтня

Отримувачів державної допомоги перевірятимуть

Учора, 17 жовтня, Верховна Рада ухвалила в другому читанні і в цілому законопроєкт № 1231 «Про верифікацію та моніторинг державних виплат». Його мета — підвищення адресності і ефективності державних виплат, сприяння розбудові системи соціального забезпечення, а також забезпечення ефективного використання бюджетних коштів.

Верифікація здійснюватиметься шляхом перевірки інформації про отримувача державної допомоги, яка впливає на визначення права на отримання та розмір державних виплат.

Документ визначає три основні етапи верифікації:

  • превентивна верифікація — верифікація при зверненні фізичної особи за призначенням за державними виплатами;
  • поточна верифікація — верифікація під час надання державних виплат фізичним особам;
  • ретроспективна верифікація — верифікація після завершення надання державних виплат фізичним особам.

Також визначено порядок надання рекомендацій органам, що здійснюють державні виплати, та опрацювання ними рекомендацій, а також підходи щодо повернення неправомірно отриманої реципієнтом державної виплати.

Верифікація державних виплат спрямована на те, щоб допомогу з державного бюджету отримували саме ті, кому вона потрібна. Верифікація проводиться в інтересах людей, яким дійсно необхідна допомога, та усіх чесних платники податків.

За інформацією Мінфіну

 

17 жовтня

Посадовий оклад «відв’яжуть» від прожиткового мінімуму

Раніше портал «Бюджетник» повідомляв, що очільник Мінсоцполітики Юлія Соколовська запропонувала «відв’язати» понад 150 видів соціальних виплат та фінансових показників від прожиткового мінімуму.

Текст такого законопроєкту наразі обговорюють у Спільному представницькому органі репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні.

Зокрема, «відв’язка» від прожиткового мінімуму стосується таких показників як:

Розмір соціальних виплат визначатиме Держбюджет. Для обчислення мінімального розміру посадового окладу працівників бюджетних установ у Держбюджеті встановлять базову величину, від якої його і обчислюватимуть.

Якщо наразі зарплату індексують у межах прожиткового мінімуму для працездатних осіб, Держбюджет визначатиме певний розмір, у межах якого індексуватимуть зарплату.

Такі новації пропонують ввести з 01.07.2020.

Із законопроєкту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів»

17 жовтня

Військовий збір пропонують скасувати

Кожного дня у Парламенті реєструють законопроєкти, та два з них заслуговують на увагу. Мова йде про законопроєкти:

  • 2252 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо скасування військового збору»;
  • 2253 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо скасування військового збору».

Їх вніс народний депутат Дубінський О. А. від партії «Слуга народу».

Цими законопроєктами пропонується виключити з Податкового та Бюджетного кодексів України положення щодо адміністрування військового збору, тобто скасувати військовий збір. Пропонують його скасувати з 01.01.2020.

Тож якщо у Парламенті проголосують за прийняття цих законопроєктів і їх підпише Президент, у наступному році із зарплати працівників утримуватимуть лиш один податок — ПДФО.

Із законопроєктів № 2252 і № 2253

Що потрібно знати про податки:

 

17 жовтня

МОЗ затвердило граничні ціни на лікарські засоби з Нацпереліку

МОЗ затвердило Реєстр граничних оптово-відпускних цін на деякі лікарські засоби, що закуповуються за бюджетні кошти, станом на 28 серпня 2019 року.

Граничні оптово-відпускні ціни на такі лікарські засоби встановлені на основі цін на лікарські засоби, зареєстровані в Республіці Польща, Словацькій Республіці, Чеській Республіці, Латвійській Республіці, Угорщині.

Відтак заклади охорони здоров’я мають змогу виконати вимоги постанови КМУ від 3.04.2019 № 426, що запроваджує з 1 липня 2019 року державне регулювання цін на окремі лікарські засоби, які:

  • закуповуються за бюджетні кошти;
  • включені до визначеного МОЗ переліку лікарських засобів.

Перелік лікарські засоби з Національного переліку основних лікарських засобів, на які діють граничні оптово-відпускні ціни, затверджений наказом МОЗ України від 29.07.2019 р. № 1713.

Тож заклади і установи охорони здоров’я, що повністю або частково фінансуються з державного та місцевих бюджетів, закуповують лікарські засоби з цього Переліку за цінами, що не перевищують установлених МОЗ граничних оптово-відпускних цін з урахуванням:

  • податків та зборів;
  • граничних постачальницько-збутових і торговельних (роздрібних) надбавок, визначених постановою КМУ від 17.10.2008 № 955.

Джерело: наказ МОЗ «Про затвердження Реєстру граничних оптово-відпускних цін на деякі лікарські засоби, що закуповуються за бюджетні кошти, станом на 28 серпня 2019 року» від 11.10.2019 № 2072

Граничні ціни на ліки з Нацпереліку

17 жовтня

Президент підписав закон, що удосконалює публічні закупівлі

Закон містить нову редакцію Закону України «Про публічні закупівлі». Він набере чинності через 6 місяців з дня офіційного опублікування.

Мета таких новацій — ефективне, прозоре та якісне проведення публічних закупівель, запобігання проявам корупції, розвиток конкурентного середовища та добросовісної конкуренції у сфері публічних закупівель.

Які зміни чекають на замовника

Нововведення можна розділити за головними напрямами:

1. професіоналізація закупівель
  • поступовий перехід від тендерних комітетів до уповноважених осіб — до 1 січня 2022 року;
  • оплата роботи уповноважених осіб;
  • тестування рівня знань уповноважених осіб;
2. гармонізація законодавчих норм з міжнародними стандартами
  • нова конкурентна процедура — торги з обмеженою участю;
  • право брати участь у закупівлях об'єднанням підприємств;
  • можливість проводити попередні ринкові консультації з потенційними учасниками;
  • можливість відхиляти тендерні пропозиції учасників з аномально низькою ціною;
  • можливість оцінювати тендерні пропозиції учасників за вартістю життєвого циклу;
3. прозорість і оптимізація допорогових закупівель
  • обов’язкове проведення спрощених закупівель в Prozorro — від 50 тис. грн (раніше — від 200 тис. грн). Це допоможе вивести з тіні понад чверть мільйона закупівель на рік;
  • звітування в Prozorro про всі закупівлі без винятку (раніше — від 50 тис. грн);
  • можливість закупити прості товари через електронні каталоги в Prozorro Market;
4. удосконалення закупівельного процесу
  • можливість для учасників протягом 24 годин виправити незначні помилки в тендерній пропозиції;
  • можливість застосовувати нецінові критерії для всіх закупівель;
5. удосконалення процесу оскарження
  • оплата скарги через систему;
  • повернення плати, якщо АМКУ задовольнив скаргу учасника;
  • неможливість відкликати скаргу;
  • неможливість відмінити тендер під час оскарження;
6. відповідальності за порушення
  • відповідальність керівника замовника за невиконання рішення АМКУ — штраф 85 тис. грн;
  • відповідальність за порушення законодавства про закупівлю, зокрема, за: неправомірно застосовану переговорну процедуру, безпідставне відхилення тендерної пропозиції — штраф від 25,5 тис. грн до 51 тис. грн;
  • відповідальність для керівника замовника — від 34 тис. грн до 170 тис. грн.

Докладніше про запроваджені зміни ми розповіли на вебінарі «16 важливих змін у публічних закупівлях, до яких треба готуватися замовникам».

Як запланувати і реалізувати закупівлі на 2020 рік

Для передплатників журналу "Держзакупівлі" із 17 жовтня 2019 року відкрита Гаряча лінія Держзакупівель

Маєте запитання, що стосуються Вашої закупівлі?

 Телефонуйте за номером 800 211 222

16 жовтня

Уряд створює єдиний реєстр держслужбовців

Кабмін працює над важливим завданням — створенням Єдиного реєстру державних службовців України. Про це повідомив Міністр Дмитро Дубілет під час зустрічі з бізнес-спільнотою. Цю роботу здійснюють спільно з НАДС.

«Держслужбовців зараз понад 240 тисяч. Та інша річ, що є багато людей, які отримують зарплату з бюджету і не є держслужбовцями. Одне з ключових завдань, що стоять переді мною і Нацагентством держслужби, — створити Єдиний реєстр держслужбовців. Бо зараз немає інформації про те, скільки людей і де саме працює. А нам слід мати таку інформацію», — вважає він. І додає, що триває збір інформації від усіх адміністрацій про кількість людей, які перебувають на державній службі.

Він переконаний, що створення такого реєстру дасть змогу сформувати навколо нього єдину інфраструктуру для подальшої централізованої взаємодії, організації різних видів навчання, централізованого оповіщення тощо.

За інформацією Відділу новин газети КМУ «Урядовий кур’єр»

Державна служба: перезавантаження Іван ЛЕВАДСЬКИЙ,експерт з бухобліку та оподаткування в бюджетній сфері, Київ Триває перезавантаження влади. Про те, яких змін зазнають класифікація посад держслужбовців, оплата їхньої праці, процедури оцінювання, інформування та звільнення, а також хто з держслужбовців тепер працюватиме за контрактом — розповімо детальніше. Зміни у державній службі

16 жовтня

Скільки уповноважених осіб потрібно призначити замовнику замість тендерного комітету

Відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі буде уповноважена особа. Таку вимогу встановлює Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель», за який проголосувала ВРУ 19 вересня 2019 року.

Уповноважену особу замовники визначатимуть або призначатимуть одним із таких способів:

  • покладуть на працівника із штатної чисельності функції уповноваженої особи як додаткову роботу із відповідною доплатою;
  • введуть до штатного розпису окрему посаду, на яку буде покладено обов`язки виконання функцій уповноваженої особи;
  • укладатимуть трудову угоду.

Можна буде призначити як одну, так і декілька уповноважених осіб, якщо кожна з таких осіб буде відповідальною за організацію та проведення конкретних процедур закупівель/спрощених закупівель.

Аби замовники мали змогу порахувати, скільки уповноважених осіб потрібно буде для їхніх закупівель, аналітики Київської школи економіки розробили спеціальний інструмент. Рекомендована кількість уповноважених осіб залежить від обсягу закупівель та рівня їх складності.

Підставляйте власні дані в поля інструмента за посиланням та розраховуйте рекомендовану саме для вас кількість уповноважених осіб.

Новий Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування. Однак в дію він буде введений через 6 місяців після дня його опублікування.

Докладніше про зміни в сфері публічних закупівель дивіться у вебінарі «16 важливих змін у публічних закупівлях, до яких треба готуватися замовникам».

Для передплатників журналу "Держзакупівлі" із 17 жовтня 2019 року відкрита Гаряча лінія Держзакупівель

Маєте запитання, що стосуються Вашої закупівлі?

 Телефонуйте за номером 800 211 222

16 жовтня

Для бухобліку земельних ділянок не потрібна експертна оцінка

Нагадаємо, перш ніж відобразити у бухгалтерському обліку вартість земельних ділянок та права користування земельними ділянками, потрібно було проводити експертну грошову оцінку земельних ділянок. Це передбачав абзац восьмий частини другої статті 13 Закону України «Про оцінку земель» від 11.12.2003 № 1378-IV.

Цю норму скасує Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні» від 20.09.2019 № 132-IX з дня, наступного за днем опублікування цього закону.

Грошова оцінка земельних ділянок може проводитися за згодою сторін договору.

Цей закон також встановлює заборону для органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, а також осіб, які прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, вимагати подання звіту експертної грошової оцінки земельної ділянки, якщо обов’язковість такої оцінки не встановлена законом.

Із Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні» від 20.09.2019 № 132-IX

Операційна оренда земельної ділянки:

16 жовтня

Працівник перевіряє лікарняний лист на правильність — повідомляє Сьомий апеляційний адміністративний суд

У зв’язку з хворобою відсутність на робочому місці працівник підтверджує листком непрацездатності. Заповнює його заклад охорони здоров’я, але щоб не було проблем з його оплатою, він повинен бути заповнений правильно. Тож перш ніж віднести його роботодавцю, працівник має самостійно перевірити усі дані.

На лицьовій частині листка непрацездатності обов’язково має бути:

  • підкреслено слово «первинний» або «продовження» (у разі продовження зазначається номер попереднього листка непрацездатності);
  • назва та місцезнаходження закладу охорони здоров’я (повністю), що підтверджується штампом та печаткою закладу охорони здоров’я «Для листків непрацездатності»;
  • дата видачі (цифрами вказується число, після чого літерами — назва місяця, цифрами зазначається рік);
  • прізвище, ім’я та по батькові непрацездатного зазначаються повністю, число повних років цифрами, стать підкреслюється;
  • місце роботи, назва і місцезнаходження установи, організації (повністю);
  • відкриття та закриття періоду непрацездатності засвідчується підписом та печаткою лікаря;
  • у графі «Стати до роботи» вказують словами число і місяць, коли приступити до роботи, посаду, прізвище лікаря, які засвідчує він підписом та печаткою закладу охорони здоров’я «Для листків непрацездатності». У разі продовження тимчасової непрацездатності підкреслюють «Продовжує хворіти» та зазначають номер нового листка непрацездатності.

Помарки й виправлення не допускаються у листку непрацездатності. У разі виявлення помилки — його виправляють із записом «Виправленому вірити», підписом лікаря та печаткою «Для листків непрацездатності». На бланку листка непрацездатності дозволяється не більше двох виправлень. Якщо тимчасова непрацездатність настала поза постійним місцем проживання і роботи, листок видають за підписом головного лікаря, що засвідчується круглою печаткою закладу охорони здоров’я.

Щоб претендувати і вчасно отримати матеріальне забезпечення у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю, працівник самостійно перевіряє правильність виданого листка непрацездатності.

Із повідомлення Сьомого апеляційного адміністративного суду

Як оплачують лікарняні Микола Постернак,експерт з питань соціального страхування Оплата лікарняних — тема не нова. Та всіх ситуацій передбачити неможливо, тож відповімо на найчастіші запитання. 12 важливих відповідей

16 жовтня

Нова кореспонденція субрахунків бухгалтерського обліку

Мінфін наказом «Про затвердження Змін до Типової кореспонденції субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов’язаннями розпорядниками бюджетних коштів та державними цільовими фондами» від 17.09.2019 № 386, який набере чинності 18.10.2019, змінив типову кореспонденцію субрахунків бухгалтерського обліку для відображення:

  • вартості безоплатно переданих/отриманих основних засобів, нематеріальних активів за операціями з внутрішнього переміщення в межах органу, уповноваженого управляти об’єктами державної (комунальної) власності;
  • сум переданих/отриманих виробничих запасів та інших нефінансових активів за операціями з внутрівідомчої передачі;
  • операцій з нарахування стипендій.

Також доповнив типовою кореспонденцією субрахунків бухгалтерського обліку для відображення:

  • вартості безоплатно переданих/отриманих капітальних інвестицій в об’єкти незавершеного будівництва за операціями з внутрішнього переміщення в межах органу, уповноваженого управляти об’єктами державної (комунальної) власності;
  • переведення об’єктів основних засобів з операційної нерухомості до інвестиційної нерухомості або навпаки, переведення інвестиційної нерухомості до складу запасів з метою реалізації;
  • надходження/вилучення коштів місцевого бюджету на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів.

Врахуйте ці зміни при відображенні в обліку цих операцій.

Із наказу Мінфіну «Про затвердження Змін до Типової кореспонденції субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов’язаннями розпорядниками бюджетних коштів та державними цільовими фондами» від 17.09.2019 № 386

 

15 жовтня

Казначейство контролює факт погодження закупівлі з Держагентством з питань електронного урядування

Держагентство з питань електронного урядування у серпні звернулось до Казначейства з проханням дотримувати статті 48 Бюджетного кодексу України при реєстрації бюджетних зобов’язань.

Мова йде про обов’язкове погодження установою закупівлі, що відноситься до завдань (проєктів) Національної програми інформатизації. Погоджує її генеральний державний замовник Національної програми інформатизації, тобто Держагентство з питань електронного урядування, що наразі перетворюється в Міністерство цифрової трансформації.

Тож якщо код предмету закупівлі за Єдиним закупівельним словником відповідає кодам 30200000-1, 32400000-7 (крім 32440000-9), 48000000-8, 50300000-8, 72000000-5, 73100000-3, 73200000-4, 73300000-5 — закупівлю установі потрібно обов’язково погодити.

Електронний сервіс «Єдиний закупівельний словник»

Як це зробити — ми писали 23.09.2019 — «Як погодити закупівлю комп’ютерної техніки, інформаційних систем, технологій».

Із листа Держагентства з питань електронного урядування від 02.08.2019 № 1/04-1-1923

Встановлення лічильника на опалення з усім спектром послуг

 

15 жовтня

Як визначати очікувану вартість закупівлі

Після підписання Президентом Закону «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» (законопроєкт № 1076), Мінекономіки як уповноважений орган затвердить Примірну методику розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі.

Проєкт цієї методики передбачає п’ять етапів визначення очікуваної вартості закупівлі:

  • визначення потреби в товарах, роботах, послугах;
  • формування опису предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик;
  • аналіз ринку;
  • визначення вимог до умов поставки і оплати;
  • визначення очікуваної вартості кожного окремого предмета закупівлі.

Очікувану вартість товарів/послуг визначатимемо:

  • методом порівняння ринкових цін;
  • на підставі закупівельних цін попередніх закупівель;
  • за цінами і тарифами, які регулюються (визначаються) державою.

Очікувану вартість робіт, як і раніше, визначатимуть за будівельними нормами.

Із проєкту Примірної методики розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі

 

15 жовтня

Розміри соціальних виплат визначатиме Держбюджет

У п’ятницю, 11.10.2019, на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів очільник Мінсоцполітики Юлія Соколовська запропонувала «відв’язати» понад 150 видів соціальних виплат та фінансових показників від прожиткового мінімуму.

На її думку, з розміру прожиткового мінімуму слід визначати лише розмір пенсій та допомоги малозабезпеченим сім’ям. Натомість розмір усіх інших виплат вона запропонувала встановлювати в абсолютних цифрах і переглядати їх розмір щороку під час прийняття Держбюджету.

За її словами, це не призведе до зменшення розміру соцдопомог, а навпаки, — дозволить реально допомогти сім’ям, щоб вони жили не за рівнем бідності.

На засіданні комітету сторони домовилися про проведення громадських та комітетських слухань на цю тему для формалізації пропозиції і оформлення її у відповідний законопроект.

Із сайту Мінсоцполітики

11 жовтня

З Днем захисника України!

Нехай ваші сила та мужність завжди живляться любов’ю та підтримкою близьких і рідних. І після будь-яких баталій, які часто трапляються у повсякденному житті, вдома на вас завжди чекає затишна гавань.

Міцного здоров’я, успіхів та надійного тилу!

І нехай вам завжди буде кого захищати, але не буде від кого!

11 жовтня

Витрати на сплату комунальних послуг зменшаться — Президент України

Учора, 10 жовтня, до пізньої ночі тривав прес-марафон з Президентом України Володимиром Зеленським. Глава держави відповідав на запитання журналістів, зокрема щодо тарифів на комунальні послуги.

Так, одним із завдань української влади є зменшення частки витрат, яку українські родини витрачають на сплату тарифів на комунальні послуги, заявив Президент України Володимир Зеленський.

«Міжнародний валютний фонд вимагає, щоб були ринкові ціни. Для нашої країни — це збільшення тарифів. Але ви бачите, що, починаючи з літа, ми їх зменшуємо. Це і є наше завдання. Я говорив з Міжнародним валютним фондом і з нашим Урядом, і ми домовлялися: якщо ми відкриємо ринок і якщо у нас будуть ринкові ціни, відсоток на сплату комунальних тарифів від доходу сім’ї повинен зменшитися. І це ми гарантуємо людям», — сказав Глава держави під час прес-марафону.

Володимир Зеленський зазначив, що прожитковий мінімум у 2020 році має збільшитися, а також наголосив «Людина ніколи не платитиме 50-80% від свого доходу чи доходу сім’ї за «комуналку». Ми працюємо над деякими речами, щоб тарифи зменшилися».

За інформацією офіційного інтернет-представництва Президента України

11 жовтня

Як підтвердити вільне володіння державною мовою

Особа, яка бажала взяти участь у конкурсі на зайняття посади державної служби, до конкурсної комісії, подавала посвідчення щодо вільного володіння державною мовою.

НАДС роз’яснило, що після внесених змін Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо перезавантаження влади» від 19.09.2019 № 117-ІХ, переможець конкурсу, оголошеного після 25.09.2019, має надати копії документів про підтвердження рівня вільного володіння державною мовою.

На думку НАДС, це копії документів державного зразка про середню/вищу освіту, в яких зазначено про вивчення предмету/дисципліни, що підтверджують знання української мови, та посвідчення щодо вільного володіння державною мовою, отримані до 25.10.2019.

Із роз’яснення НАДС «Щодо підтвердження рівня вільного володіння державною мовою переможцем конкурсу на зайняття посади державної служби» від 11.10.2019 № 79-р/з

Як класифікують посади держслужби

 

11 жовтня

Нове обладнання для центрів надання адміністративних послуг

Уряд затвердив порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення заходів із забезпечення центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) обладнанням для видачі паспортних документів, посвідчення водія та реєстрації транспортних засобів.

Цей порядок визначає механізм використання бюджетних коштів та процедуру відбору ЦНАПів, які будуть забезпечені відповідним обладнанням. Кошти спрямовуватимуть державному підприємству «Український центр «Безпека», яке буде придбавати, доставляти обладнання для ЦНАПів.

Прийняте Урядом рішення сприятиме підвищенню рівня доступності найбільш запитуваних адміністративних послуг для громадян, серед яких видача паспортних документів, посвідчень водія та реєстрація транспортних засобів.

Із постанови КМУ «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення заходів із забезпечення центрів надання адміністративних послуг обладнанням для видачі паспортних документів, посвідчення водія та реєстрації транспортних засобів» від 09.10.2019 № 866

 

10 жовтня

Чи сплатили податки переможці/призери спортивних змагань

Податківці нагадали, що переможці та призери спортивних змагань мають сплатити податок на доходи фізичних осіб (ПДФО) і військовий збір.

Так, за підпунктом 165.1.39 Податкового кодексу України загального місячного (річного) оподатковуваного доходу не включають вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань) — у частині, що не перевищує 25% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.

Тобто у 2019 році дарунки/призи за спортивні досягнення вартістю не більше 1043,25 грн (4173 грн × 25%) — не оподатковують ані ПДФО, ані військовим збором.

Якщо вартість дарунку/призу перевищує цю суму або дарунок/приз — це грошова виплата, утримуйте ПДФО і військовий збір.

За інформацією ГУ ДПС у Харківській області

10 жовтня

ЄСВ і ПДФО не сплачуватимуть із зарплат молодих працівників

У Парламенті зареєстрований законопроєкт № 2250 «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо сприяння працевлаштуванню студентів та молодих спеціалістів, детінізації ринку зайнятості та доходів населення, зупинення відтоку українських спеціалістів за кордон)».

Цей законопроєкт пропонує:

  • звільнити роботодавців від сплати ЄСВ за працівників, які не досягли 27-річного віку;
  • встановити нульову ставку ПДФО для працівників віком до 27 років.

Схожий підхід вже застосовували у світовій практиці, наприклад, у Польщі — для вирішення проблеми з виїздом поляків на роботу до більш успішних країн.

Вважають, що прийняття законопроєкту:

  • створить сприятливі умови для роботодавців у плані прийняття на роботу студентів та молодих спеціалістів;
  • стимулюватиме українців залишатися працювати в Україні, оскільки вони на початку робочого шляху будуть звільнені від сплати ПДФО;
  • стимулюватиме іноземців працювати в Україні;
  • призведе до детінізації ринку зайнятості та доходів населення;
  • стимулюватиме інвесторів розвивати бізнес в Україні з використанням праці молодих спеціалістів;
  • мінімізує корупційні ризики в правовідносинах з контролюючими органами.

Працівники 27-річного віку можуть сплачувати ЄСВ на умовах їх добровільної участі в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Із законопроєкту № 2250 «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо сприяння працевлаштуванню студентів та молодих спеціалістів, детінізації ринку зайнятості та доходів населення, зупинення відтоку українських спеціалістів за кордон)»

Як і коли:

 

10 жовтня

Індекс інфляції за вересень 2019 року

Держстат оприлюднив індекс споживчих цін (індекс інфляції) за вересень 2019 року. Він становить 100,7%.

За даними Держстату, споживчі ціни в вересні 2019 року зросли порівняно з:

  • попереднім місяцем (серпнем 2019 року) — на 0,7%;
  • з початку року — на 3,4%.

За інформацією Державної служби статистики України

Довідкова інформація:

 

9 жовтня

Як закуповувати лікарські засоби поза Нацпереліком

Наприкінці минулого року КМУ постановою від 27.12.2018 № 1149 вніс зміни до Постанови № 333. Ці зміни стали відповіддю на численні запитання замовників, як закуповувати ліки поза Нацпереліком, якщо не покрили 100%-ву потребу в лікарських засобах, що входять до нього.

Змінами встановили, що:

  • вимоги Постанови № 333 не поширюються на закупівлю ліків, які виготовляють в умовах аптеки;
  • замовники можуть також закуповувати ліки, що в установленому законом порядку зареєстровані в Україні та не включені до Нацпереліку;
  • закупівлю ліків проводять за принципом максимальної економії та ефективності із застосуванням галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я.

Знаєте,

  1. як правильно рахувати потребу та закуповувати ліки з Нацпереліку і ті, що не входять до нього?
  2. як визначати предмет закупівлі лікарських засобів та медичних виробів?
  3. як користуватися національним класифікатором медичних виробів?
  4. коли краще поділити предмет на лоти?
  5. bsp; гарантійні/авторизаційні листи від виробників — правомірна вимога чи дискримінація учасників?

Дізнайтеся відповіді на ці запитання від досвідчених експертів.


Моніторинг обігу лікарських засобів

9 жовтня

Діапазон посадових окладів — як впливає на індексацію

Нагадаємо, індекс споживчих цін для проведення індексації обчислюють з місяця, наступного за місяцем підвищення тарифних ставок (окладів). Суму індексації у місяці підвищення тарифних ставок (окладів) не нараховують, якщо розмір підвищення зарплати перевищує суму індексації, що склалася у місяці підвищення тарифних ставок (окладів).

Калькулятор індексації зарплати

Якщо розмір підвищення зарплати не перевищує суму індексації, що склалась у місяці підвищення тарифних ставок (окладів), суму індексації у цьому місяці визначають з урахуванням розміру підвищення зарплати і розраховують як різницю між сумою індексації і розміром підвищення зарплати.

У разі зростання зарплати за рахунок інших її складових без підвищення тарифних ставок (окладів) суму індексації не зменшують на розмір підвищення зарплати. У разі коли відбувається підвищення тарифної ставки (окладу), у місяці підвищення враховують всі складові зарплати, які не мають разового характеру.

Фахівці Мінсоцполітики роз’яснили, якщо за певною посадою встановлюється діапазон посадових окладів (мінімальний і максимальний), підвищення посадового окладу у межах цього діапазону не повинно призводити до зміни початку обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації.

Якщо ж відбувається підвищення мінімальних та максимальних посадових окладів у межах діапазону за певною посадою, змінюється і місяць початку обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації.

Із листа Мінсоцполітики «Щодо індексації заробітної плати» від 20.08.2019 № 75/0/214-19

Врахуйте:

9 жовтня

Коли встановлювати держслужбовцю черговий ранг

Черговий ранг у межах відповідної категорії посад присвоюється державному службовцю через кожні три роки з урахуванням результатів оцінювання службової діяльності.

Протягом строку застосування дисциплінарного стягнення, а також протягом шести місяців з дня отримання державним службовцем негативної оцінки за результатами оцінювання службової діяльності черговий ранг державному службовцю не присвоюється. Такі періоди не зараховують до трирічного строку для присвоєння чергового рангу.

НАДС роз’яснило, що отримання державним службовцем позитивної, відмінної оцінки за результатами оцінювання службової діяльності або відсутність його результатів у зв’язку з його не проведенням, не впливає на трирічний строк для присвоєння чергового рангу.

Із роз’яснення НАДС «Щодо присвоєння чергового рангу без проходження державним службовцем щорічного оцінювання результатів службової діяльності» від 07.10.2019 № 78-р/з

Державна служба: перезавантаження Іван ЛЕВАДСЬКИЙ,експерт з бухобліку та оподаткування в бюджетній сфері, Київ Триває перезавантаження влади. Про те, яких змін зазнають класифікація посад держслужбовців, оплата їхньої праці, процедури оцінювання, інформування та звільнення, а також хто з держслужбовців тепер працюватиме за контрактом — розповімо детальніше. Зміни у державній службі

9 жовтня

Чи допустиме виправлення у грошовій чековій книжці

Грошові чекові книжки банки оформляли своїм клієнтам до запровадження стандарту IBAN, де зазначався діючий на той час реквізит «№ рахунку» клієнта.

Фахівці НБУ роз’яснили, що банк має право виправляти зазначений рахунок на стандарт IBAN. Таке виправлення є ініціативою банку, що пов’язано із виконанням останніми нормативно-правових актів НБУ. Використання грошової чекової книжки, яка була заповнена банком по діючим на той час реквізитам «№ рахунку» клієнта, допускається до повного її використання.

Також допустимо зазначати номер рахунку за стандартом IBAN, який має 29 знаків, в кілька рядків, оскільки форма грошового чека має певні обмеження в розмірах, адже виготовляється лише друкарським способом.

Регулятор зазначив, що альтернативою грошового чека є заява на видачу готівки з поточного рахунку юридичної особи — за умови використання електронного документообігу на договірних умовах банку з клієнтом.

Із листа НБУ «Про зазначення міжнародного номера рахунку (IBAN)» від 09.09.2019 № 50-0006/46321

З 1 листопада Казначейство обслуговуватиме по-новому:

8 жовтня

Українцям планують ввести збір на розвиток спорту

У Комітеті Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики опрацьовують законопроєкт № 2208 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо запровадження загальнодержавного збору на розвиток спорту».

Законопроєкт пропонує запровадити загальнодержавний збір на розвиток спорту для створення додаткових джерел фінансування розвитку спорту та забезпечити дієвий контроль за сплатою цього збору.

Базою оподаткування збору на розвиток спорту є сума операцій з купівлі іноземної валюти у готівковій формі. Ставка цього збору — 1% від операції з купівлі іноземної валюти у готівковій формі.

У пояснювальній записці до законопроєкту зазначено, що запровадження такого збору стимулюватиме громадян та суб’єктів господарювання продавати та/або купувати іноземну валюту в онлайн режимі у безготівковій формі без відвідування фінансових установ, їх структурних підрозділів та пунктів обміну валют.

Банки, у свою чергу, в умовах значної конкуренції на ринку купівлі/продажу іноземних валют це додатково стимулюватиме створювати клієнтам належні умови для здійснення валюто-обмінних операцій в режимі онлайн.

Із законопроєкту № 2208 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо запровадження загальнодержавного збору на розвиток спорту»

 

8 жовтня

Якщо очікувана вартість менша порогових меж — не варто проводити відкриті торги

В Мінекономіки нагадали, що замовники проводять процедури закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, встановлені в абзацах другому і третьому частини 1 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон № 922). А у разі допорогів замовники повинні пам’ятати про принципи закупівель. Зокрема, максимальної економії та ефективності.

Тобто проведення відкритих торгів, якщо очікувана вартість закупівлі менша, ніж встановлені пороги, не відповідає вимогам Закону № 922.

Тому замовники під час закупівель мають дотримувати вимог Закону. А щоб ефективно виконувати свої функції, Мінекономіки рекомендує:

  • завчасно планувати проведення процедур з урахуванням потреби та/або запланованих видатків у кошторисі та/або фінансовому плані;
  • проводити заходи, спрямовані на консолідацію потреб для проведення закупівель в рамках однієї процедури в разі наявності окремих підрозділів;
  • застосовувати рамкові угоди та/або використовувати послуги ЦЗО;
  • визначати новий предмет закупівлі, аби придбати його за додаткові кошти, з огляду на роз’яснення Мінекономіки «Щодо планування закупівель» від 14.09.2016 № 3302-06/29640-06.

Такі рекомендації виникли в результаті дослідження відкритих торгів замовників, оголошених на допорогові суми. Адже у такому разі:

Тож замовники, які проводять такі торги, не забезпечують своєчасно свої потреби та несуть додаткові витрати — адміністративні, трудові, часові — на проведення процедур закупівель.

Джерело: лист Мінекономіки від 01.10.2019 № 3304-04/40135-06

Чи можна зобов’язати тендерний комітет проводити допорогові закупівлі ТЕТЯНА МІШТА,заступниця директорки департаменту регулювання публічних закупівель — начальниця відділу професіоналізації сфери публічних закупівель Мінекономіки Чи може керівник своїм наказом внести зміни до положення про тендерний комітет і покласти на нього функції з відбору контрагентів для укладення прямих договорів? Межа повноважень тендерного комітету

8 жовтня

Працівник помер: хто і коли може отримати його зарплату, розрахункові

За цивільним законодавством спадщину відкривають внаслідок смерті особи або оголошення її померлою. Часом відкриття спадщини є день смерті особи або день, з якого вона оголошується померлою. Для прийняття спадщини встановлюється строк шість місяців, відлік якого — з дня відкриття спадщини.

Суми заробітної плати, пенсії, стипендії, аліментів, допомоги по тимчасовій непрацездатності, відшкодувань у зв’язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров’я, інших соціальних виплат, які належали спадкодавцеві, але не були ним одержані за життя, передають членам його сім’ї, а в разі їхньої відсутності — входять до складу спадщини.

За трудовим законодавством, у разі смерті працівника грошова компенсація за невикористані дні щорічних відпусток, а також додаткової відпустки на дітей або відпустки на повнолітню дитину з інвалідністю з дитинства підгрупи А I групи, виплачується спадкоємцям.

Фахівці Держпраці зазначили, що суми заробітної плати (в т. ч. грошової компенсації за невикористані померлим працівником дні щорічних відпусток, а також додаткової відпустки працівникам, які мають дітей) отримують:

  • члени сім’ї померлого або оголошеного померлим — відразу після відкриття спадщини (в день смерті, або в день, з якого особа оголошується померлою);
  • спадкоємці (не члени сім’ї) — у строк, установлений для прийняття спадщини, тобто через шість місяців з дати смерті.

Для виплати вони надають підтвердні документи.

За інформацією Управління Держпраці у Миколаївській області