ще
згорнути
Свіжий номер

Що нового

Публічні закупівлі

24 січня

Мінрегіон ініціював перевірки та виявив завищення замовниками вартості проєктів за бюджетні кошти

Організація роботи бухгалтерської служби

Проєкти нового будівництва розробляли регіони відповідно до затверджених типових зразків проєктів будівництва для закладів охорони здоров’я у сільській місцевості (наказ Мінрегіону від 16.05.2018 № 117). Разом з тим, однакові по типології, площі та функціоналу проєкти амбулаторій, що були запропоновані регіонами до затвердження Мінрегіону, мали різну кошторисну вартість.

З метою встановлення причини такої відмінності, Мінрегіон ініціював проведення відповідних перевірок. Їх проводили ДП «Укрдержбудекспертиза» та Державна аудиторська служба України.

ДП «Укрдержбудекспертиза» провело вибіркову перевірку 21 проєкту у 19 областях України з будівництва амбулаторій у сільській місцевості, у т. ч. вартісних показників проєктів. За результатами перевірки встановлено необ’єктивність надання експертних висновків окремими експертними організаціями при проведенні експертизи проєктів нового будівництва, що спричинило завищення вартості будівництва на суму 35,6 млн грн.

Мінрегіон 21.01.2020 направив до ДАБІ лист з вимогою перевірити діяльність відповідних експертних організацій, а саме: ТОВ «Вінстратегія-Будтехекспертиза», ТОВ «Агенція незалежного інспектування «Експерт», ТОВ «Експертиза МВК», ТОВ «ПРОЕКСП», ТОВ «Експертиза ЗО», ТОВ «Рембудконсалтінг», філії ДП «Укрдержекспертиза» у Волинській області, Закарпатській, Івано-Франківській, Одеській, Рівненській, Сумській, Хмельницькій, Черкаській областях.

За результатами перевірки, у разі виявлення ДАБІ порушень щодо дотримання вимог нормативно-правових та нормативно-технічних актів у сфері містобудівної діяльності експертними організаціями, робочою групою Міністерства розвитку громад та територій України буде розглянуто питання виключення таких організацій з переліку експертних організацій, що проводять експертизу проєктів будівництва.

Також Державною аудиторською службою України було здійснено фінансовий аудит 147 проєктів нового будівництва амбулаторій та виявлено завищення вартості будівельних робіт на суму 7,8 млн грн. За результатами відповідної перевірки замовниками усуваються зауваження.

За інформацією Мінрегіону

Штрафи для керівника за новим законом: за що і які

24 січня

Тож скільки нас — українців

Всеукраїнська професійна сертифікація бухгалтерів — 2020

Міністр КМУ Дмитро Дубілет поінформував:

«Перепис населення обійшовся б у 3,4 млрд грн (бюджет, закладений на 2020 рік), а підсумки перепису ми б отримали в першому кварталі 2021 року. Оцінку ми провели за 3 місяці напруженої роботи. Для держави ця робота не коштувала жодних додаткових грошей.

Ми використовували три методи. Всі вони дали приблизно однаковий результат з різницею 2.86%.»

Метод 1. Комбінований (мобільні оператори + соцопитування + реєстри)

Ми уклали угоду з мобільними операторами та взяли в них анонімну інформацію про загальну кількість абонентів на території (почистили від тих, хто за два місяці був онлайн менше ніж місяць, а також виключили модемні пристрої).

Потім ми провели масштабне соціологічне дослідження, встановивши, яка кількість мобільних припадає на яку вікову групу в яких районах (у багатьох громадян може бути більше одного телефону, у частини — навпаки, немає).

Потім ми доповнили це реєстрами юних та літніх українців (оскільки серед них використання мобільних низьке).

Метод 2. Комбінований (дані пенсійного фонду + екстраполяція через статево-вікову структуру)

Ми взяли кількість пенсіонерів за даними пенсійного фонду. Потім ми екстраполювали ці дані через статево-вікову структуру. Соціологи називають такий графік «ялинкою» — можете помилуватися цією ялинкою на слайді 11.

Цю ялинку ми взяли відразу з двох джерел: дані Держстату та дані державних реєстрів. На щастя, ці дві ялинки збіглися практично повністю. До речі, коли ми виявили цей збіг, ми почали танцювати від радості.

Метод 3. Реєстровий

Ми взяли знеособлені дані з державного реєстру фізосіб (включаючи тих, хто відмовився від ІПН). Потім ми почистили базу за ознакою отримання будь-якого доходу, пенсій, соціальних виплат, субсидій, а також доповнили оформленням закордонних паспортів. Потім врахували дані з народжуваності/смертності, а також еміграції та імміграції.

Як писав вище, максимальна різниця між результатами різних методів становить 2.86%. Це дуже прийнятний результат, враховуючи терміни й вартість. Я вважаю, що немає майже жодних управлінських рішень — в управлінні державою або приватному секторі — які б вимагали більшу точність. Також важливо врахувати, що традиційний Перепис населення дає не меншу, а, можливо, й більшу помилку».

Отже, станом на 01.12.2019 наявне населення України — 37,29 млн людей, з яких 20,01 млн жінок і 17,28 млн чоловіків.

 Детально з результатами ви можете ознайомитися в презентації.

Проводити перепис населення чи ні — остаточне рішення ще не прийнято. За словами Дмитра Дубілета «проводити перепис населення не потрібно. Це неточний метод, який до того ж коштує колосальних грошей. Крім того, протягом 1-2 років ми приведемо до ладу наші електронні реєстри, і з цього моменту зможемо щодня отримувати точні дані про населення. Будь-яку іншу інформацію, якщо вона необхідна, потрібно отримувати не через перепис, а окремими дослідженнями, які обійдуться державі набагато дешевше».

Із каналу Дмитра Дубілета у месенджері Telegram

Податкова соціальна пільга — 2020: кому, яку, коли

►Хто має право на податкову соціальну пільгу ► У якому розмірі застосовувати ► На підставі яких документів надавати ► Як звітувати ●КІЛЬКІСТЬ МІСЦЬ ОБМЕЖЕНА●

БЕЗПЛАТНИЙ ВЕБІНАР 27.01.2020 ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ

24 січня

Норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів

Зразок повідомлення про прийняття працівника на роботу скачати

Держпраці нагадало, що для установ встановлено норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 4% середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, — у кількості одного робочого місця.

Кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів установа розраховує самостійно. Порядок розрахунку середньооблікової чисельності працівників, необхідної для визначення кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, визначає пункт 2 Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Держкомстату від 28.09.2005 № 286. Розраховуючи цей показник — враховуйте тільки штатних працівників.

Наприклад, якщо для виконання нормативу установа повинна працевлаштувати одного інваліда, то вона може взяти на роботу одного інваліда на 12 календарних місяців (можна й не на повну ставку) або двох інвалідів, один із яких буде працювати, приміром, 4 місяці, а інший — 8 місяців.

У другому випадку норматив також буде вважатися виконаним, оскільки середньооблікова кількість інвалідів за рік складе «1».

При розрахунку кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів у відсотковому відношенні від середньооблікової чисельності працівників отриманий результат округляється до цілого числа. Таким чином, якщо в установі середньооблікова чисельність працівників становить «до 37 чоловік, норматив дорівнює одиниці (37 × 0,04 = 1,48 Після округлення отримуємо 1)».

За інформацією ГУ Держпраці у Дніпропетровській області

Розрахунок середнього заробітку: усі виплати в супертаблиці

23 січня

Закупівлі держорганів проводитиме ЦЗО

Електронний сервіс «Єдиний закупівельний словник»

Уряд затвердив:

  • два переліки замовників, в інтересах яких проведення тендерів та закупівель за рамковими угодами через централізовану закупівельну організацію (ЦЗО) є обов’язковим (Перелік 1 і 2).
  • два переліки товарів, закупівля яких через ЦЗО є обов’язковою (Перелік 3 і 4).

За рахунок коштів державного бюджету тендери та закупівлі за рамковими угодами ЦЗО проводитиме з:

  • 01.03.2020 — для замовників, що визначає Перелік 1, за предметами закупівлі з Переліку 3;
  • 01.09.2020 — для замовників, що визначає Перелік 2, за предметами закупівлі з Переліку 4.

Нагадаємо, ЦЗО є державна установа «Професійні закупівлі».

Із розпорядження КМУ «Про внесення змін до розпорядження Кабінету Міністрів України від 25 вересня 2019 р. № 846» від 27.12.2019 № 1407-р

Elite-клуб закупівельника: оптимальні рішення для закупівель за новими правилами

На семінарі "Elite-клуб закупівельника" спільно зі спікером Ви зможете дослідити та вирішити проблемні моменти саме Вашої конкретної закупівлі, договору, змін до договору.

ПРОСТО, ПОКРОКОВО, ПРАКТИЧНО 13.02.2020

23 січня

Як заповнювати е-декларацію без помилок

Декларація про майновий стан і доходи бланк 2020СКАЧАТИ Декларація про майновий стан і доходи зразок заповненняСКАЧАТИ

Щоб не виникали помилки при заповненні декларації особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (е-декларації) НАЗК рекомендує:

  • заповнювати е-декларацію у веб-браузері Google Chrome останньої версії;
  • не змінювати комп’ютер та веб-браузер, якщо почали заповнювати е-декларацію (тобто заповнюємо її або на робочому ПК або на домашньому);
  • не очищувати кеш веб-браузера після початку роботи;
  • видалити дані за допомогою корзинки у верхньому правому куті розділу та заповнити цей розділ знову — якщо при заповненні окремих розділів е-декларації постійно виникають помилки.

Якщо ж помилки виникають, зайдіть на веб-сайт НАЗК та в рубриці «Технічна допомога» розділу «Декларування» скористайтесь Електронною формою відправки повідомлень «Технічна допомога».

Для цього оберіть зі списку, коли/на якому етапі виникає помилка:

  • при реєстрації (перший вхід до ІТС Реєстр)
  • при авторизації (повторний вхід до ІТС Реєстр)
  • при заповненні документу
  • при збереженні документу
  • при поданні документу
  • при зміні кваліфікованого електронного підпису (ЕЦП)
  • в публічній частині Реєстру (public.nazk.gov.ua)

Після чого оберіть з нового списку зміст помилки та заповніть відповідні реквізити повідомлення до технічної допомоги.

За інформацією НАЗК

Закон розширив коло суб’єктів декларування:

23 січня

Новації у фінансуванні вищої освіти

Наказ МОН «Про встановлення показників для розподілу видатків державного бюджету між закладами вищої освіти на 2020 рік» від 17.01.2020 № 65скачати

Тепер державні замовники розподілятимуть на відповідний рік видатки споживання загального фонду державного бюджету на підготовку на умовах державного замовлення молодших бакалаврів, бакалаврів, спеціалістів, магістрів, аспірантів та докторантів (далі — здобувачі вищої освіти) між закладами вищої освіти, що належать до сфери управління державного замовника, за формулами, які затвердив Уряд.

Формули впроваджують поетапно:

  • з 01.01.2020 — до закладів вищої освіти державної форми власності, які належать до сфери управління МОН та здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти за держзамовленням;
  • з 01.01.2021 — до закладів вищої освіти державної форми власності, які належать до сфери управління інших державних замовників, до сфери управління яких належить більше одного закладу вищої освіти, та які здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти за держзамовленням;
  • з 01.01.2022 — до закладів вищої освіти державної форми власності незалежно від сфери управління.

МОН встановив значення показників для Формули розподілу видатків державного бюджету на вищу освіту між закладами вищої освіти на 2020 рік. Зокрема:

  • резерв — 295;
  • коефіцієнт стабільності — 0,8;
  • мінімальний рівень фінансування освітньої діяльності для закладів вищої освіти відносно попереднього року — 9595;
  • максимальний рівень фінансування освітньої діяльності для закладів вищої освіти відносно попереднього року — 12 095;
  • мінімальний рівень фінансування освітньої діяльності для відокремлених структурних підрозділів закладів вищої освіти — 9595;
  • максимальний рівень фінансування освітньої діяльності для відокремлених структурних підрозділів закладів вищої освіти — 12 095.

Формули, які затвердив Уряд, прийшли на заміну нормативів чисельності здобувачів вищої освіти на одну штатну посаду науково-педагогічного працівника, методики розрахунку орієнтовної середньої вартості підготовки одного здобувача вищої освіти.

Із постанови КМУ «Про розподіл видатків державного бюджету між закладами вищої освіти на основі показників їх освітньої, наукової та міжнародної діяльності» від 24.12.2019 № 1146

та наказу МОН «Про встановлення показників для розподілу видатків державного бюджету між закладами вищої освіти на 2020 рік» від 17.01.2020 № 65

Всеукраїнська професійна сертифікація бухгалтерів — 2020

► Ревізії фінансової діяльності установи ► Облік активів та зобов’язань за нацстандартами ► Інвентаризація майна, активів і зобов'язань ► Звітність

ВЗЯТИ УЧАСТЬ

22 січня

Звітність з ПДВ оновили

Всеукраїнська професійна сертифікація бухгалтерів — 2020

Мінфін уніс зміни до форми:

  • податкової декларації з ПДВ;
  • уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок;
  • розрахунку податкових зобов’язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник ПДВ, які постачаються на митній території України нерезидентами, у т. ч. їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків.

У Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість з’явився новий розділ — V-1 «Порядок визначення сум податку на додану вартість, не сплаченого платником податку до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг». Визначили формулу, за якою слід обчислювати суми ПДВ, які установи не сплатили до держбюджету за операціями з постачання товарів/послуг, що звільнені від оподаткування.

Відповідні зміни набрали чинності 01.01.2020.

Із наказу Мінфіну «Про внесення змін до форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість та визнання таким, що втратив чинність, наказу Державної податкової адміністрації України від 29 березня 2011 року № 167» від 20.11.2019 № 488

Попередня оплата по-новому

22 січня

Бухгалтерський облік з урахуванням новацій

Наказ Мінфіну від 09.12.2019 № 514 "Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку в державному секторі"скачати Додаток 1скачати Додаток 2скачати Додаток 3скачати

Учора, 21.01.2020, набрали чинності зміни до:

  • плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі;
  • порядку його застосування;
  • типової кореспонденції субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов’язаннями розпорядниками бюджетних коштів та державними цільовими фондами;
  • типової кореспонденції субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з виконання державного бюджету;
  • типової кореспонденції субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з виконання місцевого бюджету.

Зокрема, план рахунків поповнився новими субрахунками.

Із наказу Мінфіну «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку в державному секторі» від 09.12.2019 № 514

Організація роботи бухгалтерської служби

► Організація і ведення бухгалтерського обліку ► Облік активів та зобов'язань ► Звітність ► Заробітна плата

ВЗЯТИ УЧАСТЬ

22 січня

Нові коди ознак доходів з 01.04.2020

Держбюджет-2020: дев’ять таблиць для розрахунків

Мінфін оприлюднив проєкт змін у додаток до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку. Такі новації пов’язані із внесеними до Податкового кодексу змінами щодо уточнення окремих доходів, з яких утримують ПДФО, порядку його адміністрування тощо.

Коди ознак доходів 106, 125, 150, 153 в діючій на сьогодні редакції діятимуть по 31.03.2020, а з 01.04.2020 — за цими кодами змінять назви та виокремлять ще додатково три нових коди ознак доходів — 195, 196, 197.

Проєкт наказу оприлюднений на офіційній веб-сторінці Мінфіну у підрубриці «Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.» рубрики «Проекти нормативно-правових актів» розділу «Законодавство». Зауваження та пропозиції стосовно його змісту можна надавати Мінфіну протягом місяця у письмовій та електронній формі.

Із проєкту наказу Мінфіну «Про затвердження Змін у додаток до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку»

Податкова соціальна пільга — 2020: кому, яку, коли

►Хто має право на податкову соціальну пільгу ► У якому розмірі застосовувати ► На підставі яких документів надавати ► Як звітувати ●КІЛЬКІСТЬ МІСЦЬ ОБМЕЖЕНА●

БЕЗПЛАТНИЙ ВЕБІНАР 27.01.2020 ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ

21 січня

Як заповнити платіжку на перерахування коштів на електронний рахунок у СЕА ПДВ

Hello, IBAN! Як жити за новим стандартом

Податківці роз’яснили як заповнювати реквізити отримувача у платіжних дорученнях у разі перерахування коштів з власного поточного рахунка на електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ (СЕА ПДВ).

Так, зазначаємо у реквізиті:

  • «Отримувач» — назву платника ПДВ;
  • «Код» — податковий номер платника податку, за яким ведеться облік у контролюючих органах;
  • «Банк отримувача» — «Казначейство України (ел. адм. подат.)»;
  • «№ рахунка» — номер рахунка у СЕА ПДВ за стандартом IBAN;
  • «Призначення платежу» — роз’яснювальна інформація про призначення платежу в довільній формі. Наприклад: «перераховано з власного поточного рахунка на електронний рахунок».

Відповідна консультація розміщена у Базі знань Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу ДПС (категорія 101.17).

ЗІР, категорія 101.17

Всеукраїнська професійна сертифікація бухгалтерів — 2020

► Ревізії фінансової діяльності установи ► Облік активів та зобов’язань за нацстандартами ► Інвентаризація майна, активів і зобов'язань ► Звітність

ВЗЯТИ УЧАСТЬ

21 січня

Реквізити військових квитків надсилатимемо до ДПС

Зразок повідомлення про прийняття працівника на роботу

«Після ряду зустрічей з Міністерством оборони та іншими органами ми відкрили проєкт з двох частин»

— написав Дмитро Дубілет.

Перша — додати у звітність роботодавців щодо своїх працівників, яку подають до органів ДПС, пару реквізитів по військовому квитку.

Друга — зробити автоматичний збір інформації про зміни в даних працівників підприємств, установ, організацій з уже наявних реєстрів і автоматично надсилати ці дані до військкоматів.

«Зараз складаємо план впровадження проекту. Я розраховую, що маємо все запустити та змінити законодавство вже цього року»

— поінформував Дмитро Дубілет.

Із допису у мережі Facebook міністра КМУ Дмитра Дубілета

Організація роботи бухгалтерської служби

► Організація і ведення бухгалтерського обліку ► Облік активів та зобов'язань ► Звітність ► Заробітна плата

ВЗЯТИ УЧАСТЬ

21 січня

Оплата праці водіїв бригад екстреної медичної допомоги зросте

Зразок положення про оплату праці скачати

Законотворці розширили права водіїв бригад екстреної медичної допомоги. Наразі, вони мають право на оплату праці як і медичні працівники цих бригад, зокрема на:

  • підвищені посадові оклади, надбавки за особливий характер праці, за особливі умови праці, за вислугу років залежно від стажу роботи в державних і комунальних закладах охорони здоров’я, інші надбавки і доплати, премії і винагороди, розмір та порядок встановлення яких для державних і комунальних закладів охорони здоров’я визначає Уряд;
  • матеріальну допомогу для оздоровлення під час надання щорічної відпустки у розмірі одного посадового окладу та матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань у розмірі одного посадового окладу;
  • соціальні пільги та гарантії, передбачені законодавством про аварійно-рятувальні служби;
  • обов’язкове страхування;
  • безоплатне забезпечення робочим одягом єдиного зразка.

Такі зміни внесені до частини четвертої статті 11 Закону України «Про екстрену медичну допомогу» від 05.07.2012 № 5081-VI. Щоб реалізувати права водіїв на оплату праці, Уряд та МОЗ мають привести свої нормативні акти у відповідність із зазначеними змінами.

Із Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо невідкладних заходів у сфері охорони здоров’я» від 20.12.2019 № 421-IX

Надбавки-2020: кому, скільки, за що Людмила Кравченко,керівник експертної групи MCFR Головбух У яких розмірах і на який термін керівник установи має право встановлювати надбавки працівникам — дізнаєтеся зі статті ОЗНАЙОМТЕ КЕРІВНИКА

20 січня

Справедливі зарплати, кадрові зміни та співпраця з Парламентом — невідкладні завдання, які має вирішити Уряд

Глава держави повідомив, що розглянув звернення Олексія Гончарука про його відставку з посади Прем’єр-міністра. Його пропозицію відхилив та поставив перед Урядом низку важливих завдань.

Уряд повинен представити Главі держави нову концепцію заробітних плат керівників міністерств, відомств, державних компаній та їхніх заступників з урахуванням ситуації в країні.

«Це повинна бути нормальна заробітна плата. Ми розуміємо, що це дуже серйозні фахівці, але я хочу мати спільну думку з вами й міністрами, що такі зарплати можуть бути сьогодні в Україні у такій ситуації, в якій перебуває наша економіка. Коли ви і ваш уряд піднімете економіку — можна буде піднімати ці заробітні плати»,

— наголосив Президент.

Володимир Зеленський зазначив, що з тими міністрами, які не погодяться працювати за запропоновану урядом зарплату, доведеться прощатися.

«Заробітні плати повинні бути нормальними, такими, на які можна нормально жити, й повинні відповідати статусу посадовців»,

— зауважив Президент.

Також Глава держави поставив Прем’єр-міністру завдання врегулювати ситуацію з преміями, які передбачаються топ-менеджерам НАК «Нафтогаз України» за отримання компенсації від ПАТ «Газпром».

«Вони повинні не тільки бути прагматичними менеджерами, а й залишатися людьми, знайти вихід з цієї ситуації. Якщо вони не почують вас, тоді вони почують людей, юристів. Чи буде повністю перезавантажено НАК «Нафтогаз». І ми з вами повинні розробити стратегію, як це тоді зробити»,

— зазначив Володимир Зеленський.

Крім того, Президент наголосив на важливості зміцнення Уряду шляхом проведення кадрових змін.

Також Володимир Зеленський заявив про необхідність переформатувати окремі центральні органи виконавчої влади. Зокрема, йдеться про розділення функцій у низці міністерств.

«У нас було об’єднання деяких міністерств. На початку це було правильне рішення, тому що у нас професійний, кадровий голод і невеликий бюджет. Мені здається, час показав, що деякі міністерства повинні бути розділені»,

— наголосив він.

Володимир Зеленський також попросив очільника Кабміну налагодити роботу з народними депутатами всіх фракцій і з парламентськими комітетами.

«Ви — глибоко в економіці, в сучасних процесах, які відбуваються в Уряді. Наші депутати цього не знають. І коли вони отримують законопроекти — рішучі, реформаторські, іноді непопулярні, — вони не мають часу з ними навіть ознайомитися, нормально попрацювати в комітетах. Це — ненормально»,

— зазначив Глава держави.

За інформацією офіційного інтернет представництва Офісу Президента

Реєстр рахунків для сплати ЄСВ

20 січня

Середня заробітна плата від Пенсійного фонду

Пенсійний фонд затвердив показник середньої заробітної плати за листопад 2019 року — 9476,84 грн.

Цей показник враховують для обчислення пенсії згідно з Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 № 1058-IV.

За інформаційної сторінки веб-порталу Пенсійного фонду

20 січня

У Мінекономіки радять розраховувати ціни на пальне за формулою

Замовники змушені вносити зміни до договорів про закупівлю через постійне коливання ціни на ринку нафтопродуктів та пального. Мінекономіки вирішило допомогти — запропонувало механізм ціноутворення на такі види пального, як дизельне пальне, бензин, мазут та скраплений газ. 

Так, у Мінекономіки рекомендують під час закупівлі нафтопродуктів та пального використовувати формульне ціноутворення. Адже у такому разі постачальники не матимуть підстав демпінгувати та пропонувати занижену ціну на аукціоні — підвищення залежатиме від реальних змін ціни на ринку. А замовник отримає аукціон з реальною ціною та прозору зміну ціни за умов волатильності ринку.

Для цього замовник має зазначити порядок зміни істотних умов в проекті договору та договорі про закупівлю з використанням механізму ціноутворення у вигляді формули:

 

CP = РСР × Kс / Kb + (Avg EUQ EUQ bas) × Kc × KПДВ× 0,95 + (Avg UEEx UEEx bas) × 0,05,

де: CP — уточнена ціна у гривнях за 1 т пального (з ПДВ);

РСР — попередня ціна у гривнях за 1 т пального (з ПДВ);

— середнє арифметичне офіційного курсу НБУ гривні щодо долару США за пʼять попередніх банківських днів до дня уточнення ціни;

Kb — офіційний курс НБУ гривні щодо долару США в день попереднього уточнення ціни (укладення договору);

Avg EUQ — середнє арифметичне значення базисних європейських котирувань на відповідне пальне за 10 останніх котирувальних днів, що передують даті уточнення ціни, визначених в договорі як базисні, доларів США за тонну;

Розрахунок Avg EUQ:

Avg EUQ = (EUQnew − 1 + ... + EUQnew − 10) / 10,

де EUQnew − 1 — базисне європейське котирування в попередній день до дня уточнення ціни, доларів США за тонну;

EUQnew – 10 — базисне європейське котирування в день за 10 днів до дня уточнення ціни, доларів США за тонну;

EUQ bas — арифметичне значення базисного європейського котирування на відповідне пальне, визначених в договорі як базисні, в день попереднього уточнення ціни (укладення договору), доларів США за тонну;

KПДВ — коефіцієнт, що враховує податок на додану вартість, визначений відповідно до податкового законодавства (1, 2).

Для використання котирувань на відповідне пальне замовники можуть обрати дані міжнародних агентств Argus та Platts. Найбільш релевантні базиси для українського ринку (наприклад, для дизельного пального — «Northwest Europe» або «West Mediterranean»). Обраний базис та конкретна назва котирування повинні бути вказані в тендерній документації та договорі.

Avg UEEx — середнє арифметичне значення ціни на відповідне пальне УЕБ за 10 останніх котирувальних днів до дня уточнення ціни (з ПДВ), за наявності відповідних торгів за місяць до дня уточнення ціни;

UEEx bas — середнє арифметичне значення ціни на відповідне пальне УЕБ (з ПДВ) на день попереднього уточнення ціни (укладення договору), за наявності відповідних торгів за місяць до дня попереднього уточнення ціни.

Інформація про котирування УЕБ доступна за посиланнями:

Інформацію про зміну котирувань можуть надавати безпосередньо міжнародні агентства та інші субʼєкти, які володіють інформацією про котирування, зокрема ДП «Держзовнішінформ», Торгово-промисловою палатою України.

Замовник також може передбачити в договірних умовах:

  • зміну ціни та укладання додаткової угоди лише за зміни ціни за формульним ціноутворенням у разі збільшення встановленого значення, наприклад на 5%;
  • періодичність перегляду ціни для укладання додаткових угод.

Джерело: лист Мінекономіки від 08.01.2020 № 3304-04/698-06

Змінам бути!

Новий Закон про публічні закупівлі вносить у закупівельне законодавство низку змін. Акцентуємо на новому.

Норми, аналіз, практичні підказки

17 січня

Законотворці вдосконалили адміністрування податків

В частині адміністрування податків:

  • запроваджено в межах Податкового кодексу України принцип винної відповідальності платника податку за податкові правопорушення;
  • визначено вимоги щодо вмотивованості рішення контролюючих органів про накладення штрафів;
  • закріплено перелік податкових правопорушень контролюючих органів. Серед них недотримання процедури реєстрації платників податку чи порушення у сфері відшкодування ПДВ;
  • закріплено матеріальну відповідальність органу за неправомірні діяння його посадових осіб та безвинну відповідальність контролюючих органів тощо.

В частині місцевих податків і зборів:

  • запроваджено уніфіковану форму інформації щодо ставок та пільг за всіма місцевими податками і зборами та порядку надання її органами місцевого самоврядування (ОМС) до контролюючих органів;
  • скасовано обов’язок ОМС щодо щорічного прийняття рішень про встановлення місцевих податків і зборів;
  • скасовано пільги по платі за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території населених пунктів на лінії зіткнення.

Окрім цього, законопроєкти вносять зміни у питаннях податку на доходи фізичних осіб, податку на прибуток підприємств, рентної плати тощо.

За інформацією Мінфіну

Мінфін змінив бюджетну класифікацію для місцевих бюджетів

17 січня

Уряд обмежив повноваження інспекторів праці

З 31.12.2019 інспектори праці перевірятимуть дотримання вимог законодавства про працю (крім питань незадекларованої праці) відповідно до вимог Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-V (далі — Закон № 877). Це суттєво зменшує кількість підстав для проведення перевірок, зменшує можливості для зловживань з боку інспекторів та розширює права підприємців.

Відповідні зміни містить оновлений Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затвердженого постановою КМУ від 21.08.2019 № 823 (далі — Порядок № 823).

Згідно з оновленою редакцією, відтепер усі заходи державного нагляду (контролю) у сфері додержання законодавства про працю, крім тих, предметом вивчення яких є виявлення незадекларованої праці, проводитимуть відповідно до вимог Закону № 877. Тобто, інспектори праці проводитимуть планові та позапланові заходи державного нагляду (контролю) з урахуванням всіх вимог щодо планування таких заходів, повідомлення суб’єктів господарювання про їх проведення, передбачених законом підстав їх ініціювання та проведення, використання виключно уніфікованих форм актів тощо.

Перевірки з питань виявлення неоформлених трудових відносин відбуватимуться у формі інспекційних відвідувань, що є позаплановими заходами державного нагляду (контролю) та у відповідності до Закону № 877 проводяться без завчасного попередження.

Із Порядку № 823 вилучили таку форму контролю як невиїзне інспектування та можливість продовжувати строки проведення відвідувань за рішенням інспектора.

Оновлений Порядок відображає позицію Уряду щодо неприпустимості використання незадекларованої праці та необхідності зниження втручання контролюючих органів у діяльність роботодавців.

За інформацією прес-служби Мінекономіки

Чому нові «трудові» перевірки особливі

17 січня

Як Мінцифра заощаджує гроші для держави

За 4 місяці роботи та за підтримки профільних міністрів Мінцифри заощадило бюджету України щонайменше 1,38 млрд грн.

Так, зупинили неефективні ІТ-закупівлі:

  • непотрібні реєстри, зокрема, закупівля потужних серверів для Єдиного державного реєстру випадків домашнього насильства — 38,1 млн грн;
  • ДП «Інформаційні судові рішення» закупівля великої кількості серверів та надлишкових ліцензій, спроектованих без урахування реальної архітектури — 125,9 млн грн;
  • ДУ «Центр охорони здоров’я» Державної кримінально-виконавчої служби (закупівля медичної інформаційної системи, спроектованої під одного постачальника за вкрай завищеними цінами) — 115,7 млн грн.

Реформа Держспецзв’язку: зменшення витрат на утримання Держспецзв’язку (на 2020 рік) — 1 млрд грн.

Економія на закупівлях (оптимізована закупівля обладнання, що зменшило вартість проекту майже вдвічі) — 102,7 млн грн.

І це не взята до уваги економія держбюджету за рахунок залучення донорських грошей, партнерських ресурсів, запуск будівельних послуг — кабінету забудовника (однієї з найбільш корумпованих сфер) і багато іншого.

За інформацією прес-офісу Мінцифри

Змінам бути!

Новий Закон про публічні закупівлі вносить у закупівельне законодавство низку змін. Акцентуємо на новому.

Норми, аналіз, практичні підказки

16 січня

Чому треба використовувати Prozorro Market

Мінекономіки розіслало офіційний лист до голів облдержадміністрацій, міських та обласних рад, де рекомендувало використовувати е-каталоги Prozorro Market для допорогових закупівель

Чому замовникам радять використовувати е-каталоги Prozorro Market? Тому що це:

  • законно — оновлена редакція Закон про публічні закупівлі передбачає можливість використовувати е-каталоги для закупівель на допорогові суми. Утім закупівлі через е-каталоги Prozorro Market законні й нині, адже з їх допомогою замовник дотримує всіх принципів публічних закупівель і звітує про придбання в ЕСЗ;
  • просто — замовнику не потрібно готувати документацію та кваліфіковувати постачальників. Це вже зробили адміністратори е-каталогів — ЦЗО. Prozorro Market подібний до звичайного онлайн-магазину, і на ньому вже зараз замовники можуть купувати товари на суму до 200 тис. грн, а замовники-монополісти — до 1 млн грн;
  • завжди актуальні ціни — базу актуальних пропозицій від постачальників формує та супроводжує ЦЗО;
  • швидко і зручно — за допомогою Prozorro Market замовники отримують товари широкого вжитку в мінімально короткі строки.

Тож Мінекономіки як уповноважений орган у сфері публічних закупівель інформує замовників про доцільність використовувати Prozorro Market ще до вступу нового Закону у дію.

Змінам бути!

Новий Закон про публічні закупівлі вносить у закупівельне законодавство низку змін. Акцентуємо на новому.

Норми, аналіз, практичні підказки

16 січня

Коли не подають податкову декларацію про майновий стан і доходи

Податківці нагадали, що з 01.01.2020 триває кампанія декларування громадянами доходів, отриманих у 2019 році. Відповідно до пункту 179.4 Податкового кодексу (ПК), платники податку звільнені від обов’язку подання податкової декларації в таких випадках:

а) незалежно від виду та суми отриманих доходів платниками податку, які:

  • є малолітніми/неповнолітніми або недієздатними особами і при цьому перебувають на повному утриманні інших осіб (у т. ч. батьків) та/або держави станом на кінець звітного податкового року;
  • перебувають під арештом або є затриманими чи засудженими до позбавлення волі, перебувають у полоні або ув’язненні на території інших держав станом на кінець граничного строку подання декларації;
  • перебувають у розшуку станом на кінець звітного податкового року;
  • перебувають на строковій військовій службі станом на кінець звітного податкового року;

б) в інших випадках, визначених цим розділом.

Водночас згідно з пунктом 179.2 ПК обов’язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи:

  • від податкових агентів, які згідно з цим розділом не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;
  • виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених цим розділом;
  • від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок відповідно до цього розділу;
  • у вигляді об’єктів спадщини, які відповідно до цього розділу оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п.174.3 ст. 174 ПКУ.

За інформацією Відділу комунікацій ГУ ДПС у Закарпатській області

Закон розширив коло суб’єктів декларування:

16 січня

НАЗК скасувало вимогу подавати декларацію у день звільнення

Набула чинності нова редакція Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженої наказом НАЗК від 12.12.2019 № 168/19.

З редакції Порядку вилучено норму, яка зобов’язувала суб’єкта декларування при звільненні за власною ініціативою подавати е-декларацію у день фактичного звільнення.

Відтепер «е-декларація перед звільненням» — це е-декларація, яку подають не пізніше двадцяти робочих днів з дня припинення діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншої діяльності, за якою передбачено подання е-декларації.

Така декларація охоплює період, який не був охоплений деклараціями, раніше поданими суб’єктом декларування, та містить інформацію станом на останній день такого періоду. Останнім днем такого періоду є день звільнення.

За інформацією НАЗК

Види відповідальності за порушення вимог декларування

16 січня

Оновлено довідник адміністративно-територіальних одиниць

Це складова частина програмного забезпечення для розпорядників і одержувачів бюджетних коштів. Особливо актуальним він є для органів Казначейства та розпорядників новостворених ОТГ.

Довідник (у архівному файлі) можна завантажити на веб-сайті Казначейства за відповідним посиланням у розділі «Нормативно-довідкова інформація» підрубрики «Програмне забезпечення для завантаження» рубрики «Електронні сервіси».

За інформацією Казначейства

Річна фінансова звітність: як заповнити Баланс ф. № 1-дс

15 січня

Оновлення від 14.01.2020 для ППЗ «Фіндокументи» (Payments)

На веб-сайті Казначейства доступне для завантаження оновлення прикладного програмного засобу (ППЗ) «Фіндокументи» (Payments).

Оновлення (1.3.7.0, build 2):

  • виправлено помилку введення рахунків спецфонди довідник «Рахунки видатки»;
  • виправлено довідник «Рахунки кредит»;
  • в меню платіжні документи та пошук документів додано 2020 рік;
  • в формі введення фінансових зобов’язань виправлено фільтр по МФО;
  • змінено форму фінансового бюджетного зобов’язання;
  • змінено форму платіжного доручення;
  • змінено структуру та форму розпорядження МБ;

Ведення розпорядження МБ

Для введення розпорядження МБ доступна можливість як введення аналітичного рахунку (до 19 знаків) так і введення рахунку в форматі IBAN. Для забезпечення доримання структури в транспортні файли передають аналітичні рахунки не IBAN.

Для головних розпорядників ДБ — введення розподілу

При відсутності рахунка розподілу система дозволяє використати технічний рахунок. Для його формування потрібно в полі рахунок ввести балансовий рахунок та заповнити інші поля. Програма сформує технічний рахунок використавши балансовий рахунок та введене КПК.

Порядок оновлення:

  • файли з архіву записати в робочу папку програми (по замовчуванню PM20);
  • запустити на виконання файл upd20201.exe для оновлення структури.

Оновлення (файл архіву OnovPaym_2020.2.zip) можна завантажити на сайті Казначейства з папки «Оновлення» розділу «Програмний комплекс «Фіндокументи» підрубрики «Програмне забезпечення для завантаження» рубрики «Електронні сервіси».

За інформацією Казначейства

Мінфін змінив бюджетну класифікацію для місцевих бюджетів

15 січня

Нові вимоги для керівників вишів

Всеукраїнська професійна сертифікація бухгалтерів — 2020

Закон має на меті врегулювати процедури ліцензування освітньої діяльності, вступу на навчання для здобуття вищої освіти, реалізації міждисциплінарних освітніх програм.

Крім того, документ урегульовує питання, що стосуються забезпечення якості вищої освіти, форм здобуття освіти, вимог до керівників закладів вищої освіти, національної рамки кваліфікацій тощо.

Закон створює умови для зміцнення європейських засад функціонування системи вищої освіти, що сприятиме її зближенню із системами інших країн Болонського процесу, а також збільшенню прозорості, доброчесності, автономії, відповідальності головних учасників освітнього процесу за результат.

Передбачено також створення передумов для більш рівного доступу до освіти та якісного вимірювання результатів навчання завдяки розширенню сфери використання зовнішнього незалежного оцінювання.

Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

За інформацією Офіційного інтернет представництва Президента України

Педагогічна робота державного службовця

15 січня

Підготовка проєктів порядків використання коштів державного бюджету

Методичні рекомендації щодо підготовки проєктів порядків використання коштів державного бюджетуСКАЧАТИ

Для головних розпорядників за коштами державного бюджету Мінфін затвердив нові Методичні рекомендації щодо підготовки проєктів порядків використання коштів державного бюджету.

Їх можна завантажити з веб-сайту Мінфіну перейшовши за відповідним посиланням у розділі «Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.» підрубрики «Постанови та накази» рубрики «Законодавство».

З наказу Мінфіну «Про внесення змін до наказу Мінстрества фінансів України від 25 листапода 2010 року № 1458» від 28.12.2015 № 585

15 січня

Реєстри форм електронних документів станом на 11.01.2020

Департамент обслуговування платників та інформаційних технологій ДПС оприлюднив новий реєстр форм електронних документів станом на 11.01.2020:

Ознайомитись із реєстром можна на офіційному веб-сайті ДПС за посиланням «Реєстр форм електронних документів» рубрики «Реєстри».

За інформацією ДПС

Річна фінансова звітність: як заповнити Баланс ф. № 1-дс

14 січня

Уряд визначив, для кого централізовані закупівлі будуть обов’язковими

Уряд визначив органи виконавчої влади, для яких закупівлі проводитиме централізована закупівельна організація (ЦЗО). Для цього він вніс зміни до власного розпорядження «Про визначення державної установи «Професійні закупівлі» централізованою закупівельною організацією» від 25.09.2019 № 846.

Відтак ЦЗО проводитиме тендери та закупівлі за рамковими угодами:

  • для Секретаріату КМУ, МВС, Мінекоенерго, МЗС, Мінінфраструктури, МКМС, Міноборони, МОН, МОЗ, Мінрегіону, Мінекономіки, Мінсоцполітики, Мінветеранів, Мінфіну, Мінцифри, Мін’юсту — з 01.03.2020;
  • для Адміністрацій Держприкордонслужби та Держспецзв’язку, АМКУ, Секретаріат КМУ, Державіаслужби, Укрдержархіву, Держархбудінспекції, Держаудитслужби, Держекоінспекції, Держенергонагляду, Держатомрегулювання, Казначейства, Держмитслужби, ДМС, ДПС, ДРС, Держгеонадра, Держекспортконтролю, Морської адміністрації, Держстату, Укртрансбезпеки, Держетнополітики, Держлікслужби, ДСНС, Держпродспоживслужби, Держгеокадастру, Держпраці, Держфінмоніторингу, Державна служба якості освіти, Держсоцслужби, ДФС, Укравтодору, Держводагентства, Держенергоефективності, Укрінфрапроекту, Держлісагентства, Держрезерву, Держрибагентства, Держкіно, ДАЗВ, Державного бюро розслідувань, ДКА, Держкомтелерадіо, МВС, Мінекоенерго, МЗС, Мінінфраструктури, МКМС, Міноборони, МОН, МОЗ, Мінрегіону, Мінекономіки, Мінсоцполітики, Мінветеранів, Мінфіну, Мінцифри, Мін’юсту, Національної комісії зі стандартів державної мови, Нацполіції, НСЗУ, НАДС, НАЗК, АРМА, ПФУ, Українського інституту національної пам’яті, ФДМ — з 01.09.2020.

КМУ затвердив також переліки товарів, які ці замовники зобов’язані будуть закуповувати через ЦЗО. До них ввійшли, зокрема, нафта і дистиляти, офісне устаткування та приладдя різне, машини для обробки даних (апаратна частина), комп’ютерне обладнання, електроенергія.

Джерело: розпорядження КМУ «Про внесення змін до розпорядження Кабінету Міністрів України від 25 вересня 2019 р. № 846» від 27.12.2019 № 1407-р

Змінам бути!

Новий Закон про публічні закупівлі вносить у закупівельне законодавство низку змін. Акцентуємо на новому.

Норми, аналіз, практичні підказки

14 січня

43 статистичних звітів скасують

Всеукраїнська професійна сертифікація бухгалтерів — 2020

«Це є результатом аудиту, який ми проводили останні кілька місяців. Головна ідея реформи: не збирати у підприємств ту інформацію, яка і так є у держави. А також не збирати ту інформацію, яка не використовується для прийняття управлінських рішень («збираємо тому, що завжди збирали»)»

— написав Дмитро Дубілет.

Із 110 форм статзвітності можна скасувати 43 форми, зокрема:

  • Звіт про використання та запаси палива (4-мтп);
  • Звіт про обсяги реалізованих послуг (1-послуги);
  • Звіт з праці (1-ПВ);
  • Звіт про діяльність закладу вищої освіти (2-3НК).

Із допису у мережі Facebook міністра КМУ Дмитра Дубілета

Річна фінансова звітність: як заповнити Баланс ф. № 1-дс

Складаєте річну фінансову звітність — уважно заповнюйте кожну чарунку звітів. Аби правильно заповнити Баланс з першого разу, щоб Актив і Пасив зійшлися, скористайтеся підказками експерта

ШВИДКО ТА ПРАВИЛЬНО СКЛАДАЄМО РІЧНИЙ ЗВІТ

14 січня

Особливості справляння екологічного податку у 2020 році

Як і раніше, базовий податковий (звітний) період, — календарний квартал.

До 10.02.2020 потрібно подати податкові декларації екологічного податку за IV квартал 2019 року за формою, затвердженою наказом Мінфіну від 17.08.2015 № 715:

  • за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти, розміщення протягом звітного кварталу відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах — за місцем розміщення стаціонарних джерел, спеціально відведених для цього місць чи об’єктів;
  • за утворення радіоактивних відходів та тимчасове зберігання радіоактивних відходів понад установлений особливими умовами ліцензії строк — за місцем перебування платника на податковому обліку у контролюючих органах.

До внесення змін до форми декларації, слід врахувати пропозиції, які викладені у листах ДФС:

  • від 16.01.2019 № 1422/7/99-99-12-03-04-17, стосовно обов’язковості складання платниками екологічного податку окремого додатка 1 до декларації, в частині зобов’язань за викиди в атмосферне повітря двоокису вуглецю стаціонарними джерелами забруднення за кодом 19011000;
  • від 26.04.2019 № 13932/7/99-99-12-03-04-17 щодо особливостей податкового адміністрування екологічного податку за викиди двоокису вуглецю з умовним прикладом розрахунку (обчислення) їх обсягів.

До 19.02.2020 слід сплатити екологічний податок за IV квартал 2019 року.

За інформацією ГУ ДПС у Житомирській області

Як звітувати з екоподатку АЛЛА ВОЛОВЕНКО,експерт MCFR Головбух Чи є установа платником екоподатку, що врахувати у звітності та коли її можна не подавати — пояснив експерт Що врахувати та відобразити у звітності

14 січня

По-новому відбиратимуть інвестиційні програми і проекти

Міністерство розвитку громад та територій України затвердило нові форми:

  • технічного завдання на інвестиційну програму і проект регіонального розвитку, що може реалізовуватися за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку (ДФРР);
  • інвестиційної програми і проекту регіонального розвитку, що може реалізовуватися за рахунок коштів ДФРР.

Також оновлено перелік документів, які подають:

  • регіональній комісії — для участі у конкурсному відборі інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку, що можуть реалізовуватися за рахунок коштів ДФРР;
  • Мінрегіону — для оцінки відповідності вимогам законодавства цих інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку.

Із наказу Міністерства розвитку громад та територій України «Про внесення змін до наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 24 квітня 2015 року № 80» від 08.10.2019 № 234

Попередня оплата по-новому