ще
згорнути
Свіжий номер

Що нового

Публічні закупівлі

15 листопада

Парламент прийняв Державний бюджет на 2020 рік: основні показники

Основні показники:

Вперше фінансовий документ країни не передбачає підвищення податків задля виплати зовнішніх боргів, які фактично сплачує кожен українець. При цьому в Держбюджет-2020 заклали значні суми на такі пріоритети, як медицина, освіта, інфраструктура.

Освіта. У наступному році збільшать суми в бюджеті на створення програми «Спроможна школа для кращих результатів», на мотивацію та підтримку молодих учителів. Так, ввели щорічну грошову підтримку для кожного молодого вчителя (21 тис. грн), продовжують реформу «Нова українська школа», розвиватимуть навчально-практичні центри профтехосвіти, збережуть субвенції для забезпечення освіти дітей з особливими освітніми потребами.

Реформу оплати праці освітян розпочали: що зміниться з 2020 року

Медицина. «Українці мають менше хворіти, а головне отримувати якісні, доступні медичні послуги», — переконаний Прем’єр-міністр України Олексій Гончарук. Саме тому збільшили і видатки на охорону здоров’я, найважливішими серед яких є:

  • програма медичних гарантій, яка дозволить зробити пологи, лікування інсультів, інфарктів та лікування немовлят безкоштовними,
  • закупівля 470 нових карет швидкої допомоги,
  • відкриття 25 відділень екстреної допомоги по одній у кожній області,
  • продовження програми «Доступні ліки»,
  • лікування українців за кордоном.

Субсидії й пенсії. «Ми гарантуємо соціальну підтримку всім, хто її потребує», — зазначив Олексій Гончарук. В кошторис країни на 2020 рік заклали достатньо коштів на субсидії та пенсії з урахуванням індексації.

«Ми будемо більше заробляти всередині країни. Цьому сприятиме прозора приватизація, залучення інвестицій, поліпшене правове регулювання окремих ринків. А головне — рівні правила для всіх», — підкреслив Прем’єр-міністр.

Інфраструктура. В Держбюджеті-2020 закладені кошти на інфраструктуру: ремонт та будівництво доріг, реконструкцію аеропортів, безпеку дорожнього руху.

Обороноздатність. Чи не найголовнішими залишаються обороноздатність і національна безпека України, на які в бюджеті на 2020 рік заклали безпрецедентні 5,45% ВВП. 

За інформацією Департаменту інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату КМУ

Коли матимемо подовжені вихідні:

15 листопада

У трудових відносинах застосовуватимуть електронні документи

Парламент прийняв у першому читанні законопроєкт № 2260 «Про внесення змін до деяких законів України», який вносить зміни, зокрема до:

  • Кодексу законів про працю України;
  • Закон України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 № 851-IV (далі — Закон № 851).

У трудових відносинах застосовують письмову форму документів. Новацією є те, що письмовою формою вважається документ, який створений у:

  • паперовій формі;
  • електронній формі (у т. ч. в автоматичному режимі) з дотриманням вимог Закону № 851 та Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII (далі — Закон № 2155).

Електронний документ, складений з дотриманням вимог Законів № 851 і № 2155, має таку саму юридичну силу, як і документ, у письмовій (паперовій) формі.

Із законопроєкту № 2260

Коли матимемо подовжені вихідні:

15 листопада

Як отримати реквізити нового рахунку в СЕА ПДВ

Кожному платнику ПДВ Казначейство автоматично на безоплатній основі відкриває електронний рахунок. На нього платник ПДВ зараховує кошти у сумі, яка необхідна для:

Реквізити цього рахунка платник ПДВ може отримати:

  • через інформаційно-телекомунікаційну систему «Електронний кабінет»/меню «Облікові данні»/«Дані про банківські рахунки»;
  • подавши сервісний запит J1302301/F1302301 «Запит щодо отримання реквізитів електронного рахунку та інформації щодо залишку коштів на такому рахунку» за допомогою програмного забезпечення для подання податкової звітності в електронній формі.

Зверніть увагу, реквізити електронного рахунку в СЕА ПДВ Казначейство змінило у зв’язку із запровадженням стандарту IBAN.

ЗІР, категорія 101.17

Hello, IBAN!

15 листопада

Хто визначає суму ПДВ, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні

Казначейство повідомило, що система електронного адміністрування ПДВ (СЕА ПДВ) працює в штатному режимі. Усі кошти, що платники перерахували на рахунки, відкриті на їх ім’я в СЕА ПДВ, зараховують своєчасно та в повному обсязі — за умови правильного оформлення платниками розрахункових документів.

Інформацію про всі транзакції на рахунках платників в СЕА ПДВ Казначейство передає до ДПС в режимі онлайн.

Казначейство не визначає в СЕА ПДВ суму ліміту, на яку платник ПДВ має право зареєструвати податкові накладні, та не володіє інформацією щодо її розміру.

Суму ПДВ, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні, розраховує ДПС за формулою, визначеною пунктом 2001.3 ПК.

За інформацією Казначейства

Облік ПДВ:

14 листопада

В Україні запровадять середньострокове планування дорожніх робіт

Він передбачає виконання середньо- та довгострокових зобов’язань за договорами на нове будівництво, реконструкцію, ремонти та експлуатаційне утримання автодоріг загального користування державного та місцевого значення.

Державну цільову економічну програму розвитку автодоріг загального користування державного значення з переліком автодоріг, на яких заплановано роботи з будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту затверджуватиме КМУ.

Складений за цією програмою перелік об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автодоріг загального користування державного значення із зазначенням обсягів бюджетних коштів для фінансового забезпечення таких об’єктів затверджує центральний орган виконавчої влади, що формує державну політику у сфері дорожнього господарства.

Переліки об’єктів нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту автодоріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах затверджує відповідна ОДА, КМДА за погодженням Укравтодором.

За рішенням обласних, міських, селищних та сільських рад кошти територіальних дорожніх фондів можна буде спрямовувати на нове будівництво, реконструкцію, ремонти та експлуатаційне утримання автодоріг загального користування державного значення.

Закон розроблений у прив’язці до Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо запровадження середньострокового планування розвитку і утримання автомобільних доріг загального користування».

Джерело: офіційний сайт ВРУ

Прозорість будівництва доріг:

14 листопада

Роботодавець не вправі змінювати розмір аліментів, визначений судом

За рішенням суду за вибором одного з батьків або інших законних представників дитини, з яким проживає дитина, аліменти на її утримання присуджують або:

  • у частці від доходу її матері, батька;
  • у твердій грошовій сумі (частина третя ст. 181 СК).

Спосіб стягнення аліментів, який визначив суд, змінюється за його рішенням за позовом одержувача аліментів.

Виконавець примусово виконує рішення у спосіб та в порядку, встановлені виконавчим документом і законом. У разі стягнення аліментів як частки заробітку боржника, аліменти відраховують на підставі постанови виконавця, яку надсилають за місцем його роботи.

Виконавець обов’язково зазначає у постанові:

  • порядок стягнення та розмір відрахувань;
  • реквізити рахунку органу державної виконавчої служби, рахунку приватного виконавця, на який необхідно перераховувати стягнуті кошти;
  • вимогу направити звіти про здійснені відрахування та виплати і зазначити періодичність подання звітів та адресу, на яку необхідно направляти звіти;
  • роз’яснення про відповідальність за невиконання законних вимог виконавця, порушення вимог закону.

Мін’юст наголосив, що роботодавець не може самостійно змінювати порядок стягнення та розмір відрахувань, які визначені у постанові виконавця.

Із листа Мін’юсту від 16.09.2019 № 34122/635-2-19/11.4.3

Аліменти у звітності:

14 листопада

Володимир Зеленський підписав закон щодо викривачів корупції

Цей закон:

  • визначає правовий статус викривачів — осіб, що повідомили про вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення;
  • встановлює права, гарантії та механізми захисту цих осіб та осіб, прирівняних до них;
  • встановлює умови для розкриття інформації про корупцію;
  • унормовує порядок розкриття інформації викривачем корупції;
  • звільняє від юридичної відповідальності викривачів корупції за розкриття інформації про корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення;
  • забезпечує державний захист викривачів корупції, зокрема захист їхніх трудових прав.

Закон дасть змогу створити нову ефективну систему запобігання корупції на основі міжнародних стандартів, що сприятиме зниженню рівня корупції у державі, а відтак — розвитку економіки та зростанню добробуту громадян.

За інформацією Офіційного інтернет-представництва Президента України

Закон розширив коло суб’єктів декларування:

14 листопада

Як повернути помилково або надміру сплачені суми грошового зобов’язання та пені

Із 01.11.2019 діє новий механізм, за яким платникам податків повертатимуть помилково та/або надміру сплачені суми грошових зобов’язань та пені. Для такого повернення потрібно:

  • подати заяву до органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми;
  • щоб з дня переплати не пройшло 1095 днів (3 роки).

Заяву можна подати в електронній формі з дотриманням правил накладення КЕП або ЕЦП через:

  • ІТС «Електронний кабінет» (код форми заяви — J1302001);
  • ІТС «Єдине вікно подання електронної звітності».

Як користуватися IBAN

У заяві слід зазначити:

  • назву помилково та/або надміру сплаченого податку, збору, платежу;
  • його суму;
  • дату сплати і реквізити з платіжного документа, за яким кошти перераховано до бюджету (код класифікації доходів бюджету, бюджетний рахунок, на який перераховано кошти, код ЄДРПОУ територіального органу Казначейства, на ім’я якого відкрито рахунок, та МФО Казначейства);
  • напрям(и) перерахування помилково та/або надміру сплачених коштів, що повертаються:
    • на поточний рахунок платника податку в установі банку;
    • на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС, незалежно від виду бюджету;
    • у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.

Додатково до заяви можна подати копію платіжного документа, на виконання якого помилково та/або надміру сплачений платіж перераховано до бюджету.

Цей механізм не поширюється на повернення:

  • відшкодування ПДВ;
  • авансових платежів (передоплати), помилково та/або надміру внесених як попереднє грошове забезпечення сплати майбутніх митних та інших платежів, які сплачують до/або під час митного оформлення, та грошової застави;
  • митних та інших платежів, що сплачують до/або під час митного оформлення;
  • помилково та/або надміру перерахованих (унесених) коштів, сплачених шляхом надання при митному оформленні податкового векселя;
  • суми акцизного податку, внесеної в рахунок погашення податкових векселів;
  • суми безспірно списаних коштів згідно з рішеннями суду щодо, помилково або надміру зарахованих до бюджетів.

За інформацією ГУ ДПС у м. Києві

Помилка бухгалтера — відповідальність керівника

13 листопада

За яким кодом доходів відображати оприбуткування активів

Мінфін нагадав, що оприбутковуємо як:

  • запаси — усі вузли, деталі, матеріали та агрегати розібраного та демонтованого обладнання, придатні для ремонту іншого обладнання чи для подальшого використання, а також матеріали, отримані в результаті списання основних засобів;
  • основні засоби — отримані в результаті списання основні засоби.

Сума оприбуткованих активів, отриманих від ліквідації та розбирання необоротних активів, які залишені для ремонту та інших потреб установи, визнається доходом спеціального фонду суб’єкта державного сектору. Такий дохід відображаємо на субрахунку 7112 «Дохід від оприбуткування активів, раніше не врахованих в балансі».

Мінфін пропонує відображати доходи від оприбуткування:

  • основних засобів,
  • ІНМА,
  • нематеріальних активів,
  • виробничих запасів,
  • МШП,
  • інших нефінансових активів,

які виявлені в результаті інвентаризації, отримані внаслідок демонтажу чи списання майна та використовуватимуться для потреб установи, використовуючи код класифікації доходів бюджету 25010200 «Надходження бюджетних установ від додаткової (господарської) діяльності».

Із листа Мінфіну «Щодо відображення надходжень від оприбуткування активів, раніше не врахованих на балансі установи, та визначення коду класифікації доходів бюджету» від 01.10.2019 № 35120-04-3/24616

Оновлена Типова кореспонденція субрахунків

13 листопада

У працівниці дві ознаки ПСП — як відобразити у формі 1ДФ

У Податковому розрахунку 1ДФ щодо кожної фізичної особи потрібно заповнювати стільки рядків, скільки ознак доходів вона має. При цьому графу 2 «Податковий номер або серія та номер паспорта» заповнюють обов’язково, а графу 8 «Ознака податкової соціальної пільги» — якщо працівник має податкову соціальну пільгу (ПСП).

У Податковому розрахунку 1ДФ може бути кілька рядків з однією ознакою доходу за наявності у фізособи кількох ознак ПСП (наявність різних пільг у кожному з трьох місяців кварталу).

Якщо працівниця має дві ознаки ПСП «02» та «04», у формі 1ДФ за звітний квартал відобразіть:

  • у першому рядку — відомості за усіма графами, у т. ч. у графі 5 зазначте ознаку доходу «101», у графі 8 — ознаку ПСП «02»;
  • у другому рядку — відомості за усіма графами (окрім граф 3а, 3, 4а, 4), у т. ч. у графі 5 зазначте ознаку доходу «101», у графі 8 — ознаку ПСП «04».

Тобто у другому рядку у графах 3а, 3, 4а, 4 будуть прочерки.

За інформацією ГУ ДПС у Івано-Франківській області

Як відобразити незарплатні доходи у формі № 1ДФ:

 

13 листопада

Розрахунки готівкою заборонені — зарплату лише на карткові рахунки

Протягом двох місяців Мінфін має обрати за конкурсом уповноважені банки, через які виплачуватимуть пенсії, грошові допомоги та заробітну плату працівникам бюджетних установ. Наразі їх 38.

Умови для відбору уповноважених банків доповнили ще однією — наявність систем дистанційного обслуговування рахунка, зокрема «клієнт — Інтернет — банк». Тож таких банків стане менше.

Раніше для виплати зарплати на картковий рахунок, відкритий в уповноваженому банку, потрібно було отримати згоду працівника. Тепер згода працівника не потрібна.

Також на картковий рахунок працівника виплачуватимуть аванс на відрядження. Якщо раніше його можна було виплатити готівкою, наразі — лише на картковий рахунок.

На залишок за поточним рахунком, за яким виплачують пенсії, грошові допомоги та заробітну плату працівникам бюджетних установ, нараховували відсотки. Однак розмір їх кожен банк визначав самостійно. Уряд визначив мінімальний розмір — не менше 50% середньозваженої процентної ставки в річному обчисленні за місяць за строковими депозитами, залученими банками у фізичних осіб в національній валюті. Ставку обчислюватимуть за даними НБУ.

Із постанови КМУ «Деякі питання здійснення виплат працівникам бюджетних установ» від 03.11.2019 № 918 

Hello, IBAN!

12 листопада

Оплата комунальних послуг в повному розмірі, а пільги «на руки»

Із листопада 2019 року українці отримують квитанції за комунальні послуги з повним розміром платежу — без урахування пільг та субсидій. Це пов’язано із новим механізмом нарахування пільг на ЖКП, який діє з 01.10.2019.

Мінсоцполітики нагадало, що відтепер пільгу надають у грошовій формі органи соціального захисту населення.

Розраховані суми пільг перераховують АТ «Ощадбанк», аби той розрахувався з надавачами послуг за кожного конкретного пільговика (безготівкова форма).

Пільговикам, які подали заяву до органу соцзахисту на отримання пільги готівкою, її виплатять у зазначений у заяві спосіб (банк або пошта).

У разі отримання готівки пільговик має сплатити спожиті послуги повністю. Інші пільговики сплачують, як і раніше, частину платежу, а суму пільги за них надавачу послуг перерахує АТ «Ощадбанк». Якщо у банку є номер мобільного телефону пільговика, він отримає інформаційне повідомлення про проведені платежі.

Оскільки такий механізм запроваджують вперше, через неточності в даних з технічних причин можуть не нарахувати окремим особам пільги за жовтень 2019 року. Мінсоцполітики рекомендує уточнити інформацію в органі соцзахисту за місцем проживання — тоді суму пільги за жовтень донарахують у наступному місяці.

За інформацією Мінсоцполітики

Житлові субсидії по-новому:

 

 

12 листопада

Як закуповувати послуги з харчування – рекомендує Мінекономіки

За результатами перевірок Держпродспоживслужби, проведених на початку навчального року в закладах освіти, майже у 38% з них виявлені порушення вимог санітарного законодавства. З-поміж порушень – систематичне порушення зберігання харчових продуктів та відсутність документів, що засвідчують їх якість і безпеку, недостатній контроль за організацією харчування дітей.

Тож Мінекономіки вважає за доцільне, аби замовники складали тендерну документацію для закупівлі продуктів харчування та/або послуг з організації харчування для навчальних, оздоровчих та дошкільних закладів з урахуванням Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 № 771/97-ВР.

Цей Закон передбачає, що:

  • відповідальність за дотримання вимог законодавства про безпечність та окремих показників якості харчових продуктів несуть субʼєкти господарювання, в управлінні яких перебувають потужності для первинного виробництва, виробництва, реалізації та/або обігу харчових продуктів;
  • забороняється вести обіг харчових продуктів, отриманих з потужностей, що не пройшли державної реєстрації або не отримали експлуатаційного дозволу відповідно до цього Закону, та/або використовувати такі харчові продукти у виробництві інших харчових продуктів.

Урахувати ці вимоги замовник може, коли прописує у тендерній документації вимоги до предмета закупівлі, кваліфікаційні вимоги до учасника або вимагає надати іншу інформацію відповідно до законодавства.

Джерело: лист Мінекономіки від 05.11.2019 № 3801-05/45742-06

Встановлюємо технічні вимоги:

12 листопада

Нова форма платіжного доручення від НБУ

Так, із форми платіжного доручення НБУ вилучив реквізит «код банку» у зв’язку із запровадженням міжнародного номеру рахунку IBAN.

Форму нового платіжного доручення визначає додаток 3 до Інструкції № 22, а оновлені вказівки щодо заповнення реквізитів розрахункових документів — додаток 9 до Інструкції № 22.

Оновлені документи набудуть чинності з 13.01.2019.

Із постанови Правління НБУ «Про затвердження Змін до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті» від 06.11.2019 № 127

Hello, IBAN!

 

 

11 листопада

Екологічний податок — подавати декларацію чи інформувати

Якщо платник екоподатку з початку звітного року не планує здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, він повинен:

  • повідомити про це відповідний контролюючий орган за місцем розташування джерел забруднення — не пізніше граничного терміну подання податкової декларації за І квартал звітного року;
  • скласти заяву про відсутність у нього у звітному році об’єкта обчислення екологічного податку.

В іншому разі платник екоподатку зобов’язаний подавати податкові декларації (ст. 250 ПК).

Юридичні особи, у т. ч. новостворені, які не мають об’єктів обчислення екологічного податку, не є платниками екоподатку і, відповідно, не подають до контролюючих органів заяву про відсутність у них у звітному році таких об’єктів.

За інформацією ГУ ДПС у Тернопільській області

Hello, IBAN! Як жити за новим стандартом Олеся Скримовськаголовний редактор тижневика «Головбух:Бюджет» Маємо чергове ноу-хау від банківської системи — рахунки клієнтам тепер відкривають за новим стандартом IBAN. Що це за стандарт і як його примінити? Як застосовувати IBAN

11 листопада

Зарплатний аванс — база нарахування ЄСВ

Податківці нагадали, що роботодавці нараховують ЄСВ на суму нарахованої кожній застрахованій особі:

  • заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у т. ч. в натуральній формі;
  • винагороди за виконання робіт (надання послуг), які передбачає цивільно-правовий договір.

Під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми яких нараховують ЄСВ, роботодавці одночасно з видачею зазначених сум зобов’язані сплачувати нарахований на ці виплати ЄСВ у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі).

Тобто сума заробітної плати за першу половину місяця — аванс — є базою нарахування ЄСВ.

За інформацією ГУ ДПС у Закарпатській області

Hello, IBAN! Як жити за новим стандартом Олеся Скримовськаголовний редактор тижневика «Головбух:Бюджет» Маємо чергове ноу-хау від банківської системи — рахунки клієнтам тепер відкривають за новим стандартом IBAN. Що це за стандарт і як його примінити? Як застосовувати IBAN

11 листопада

Індекс інфляції за жовтень 2019 року

Держстат оприлюднив індекс споживчих цін (індекс інфляції) за жовтень 2019 року. Він становить 100,7%.

За даними Держстату, споживчі ціни в жовтні 2019 року зросли порівняно з:

  • попереднім місяцем (вереснем 2019 року) — на 0,7%;
  • з початку року — на 4,2%.

За інформацією Державної служби статистики України

Довідкова інформація:

11 листопада

Які порушення знаходять ревізори, коли перевіряють господарські договори

Бюджетні установи в процесі господарської діяльності укладають договори з суб’єктами господарювання. А оскільки оплату за договорами установи проводять за бюджетні кошти, ревізори ретельно контролюють, як сторони договору виконують взяті зобов’язання.

Щоб для бухгалтера ревізія договірних відносин не була несподіванкою, колишній ревізор на семінарі «Невідкладні заходи наприкінці бюджетного року» розкаже, на що звертають увагу під час перевірки господарських договорів. Зокрема:

  • Чи відповідатиме установа за порушення термінів оплати по договору, якщо відсутнє фінансування
  • Що слід передбачити в господарському договорі
  • Як установі захиститися від недобросовісних контрагентів
  • Коли можна розірвати договір в односторонньому порядку
  • Як ревізори перевіряють виконання господарських договорів
Більше інформації про перевірки:

8 листопада

Побільшає інформації про ФОП у відкритому доступі

У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі — Реєстр) відкриють додаткову інформацію про ФОП. А саме:

  • місцезнаходження; 
  • дату та номер запису про проведення державної реєстрації ФОП;
  • дату та номер запису про взяття на облік/зняття з обліку;
  • назви та ідентифікаційні коди органів статистики, органів ДПС, у яких ФОП перебуває на обліку;
  • дату відкриття виконавчого провадження щодо ФОП (для незавершених виконавчих проваджень);

Оновлюватимуть таку інформацію у форматі відкритих даних в Реєстрі кожні п’ять робочих днів. 

Збільшення відкритих даних про ФОП у Реєстрі передбачають останні зміни до пункту 17 розділу II Переліку інформації, що підлягає оприлюдненню у формі відкритих даних, розпорядником якої є Міністерство юстиції України, затвердженого наказом Мін’юсту від 28.03.2016 № 897/5.

Джерело: наказ Мін‘юсту «Про внесення змін до Переліку інформації, що підлягає оприлюдненню у формі відкритих даних, розпорядником якої є Міністерство юстиції України» від 06.11.2019 № 3412/5

Увага!

 

8 листопада

ДПС і Держмитслужбу об’єднають

Цей законопроєкт:

  • уточнює перелік органів влади, які матимуть статус контролюючого органу, встановлює чітке розмежування їхніх функцій в сфері адміністрування податків і зборів;
  • закріплює статус державних податкових інспекцій як структурних підрозділів терорганів (відокремлених підрозділів) ДПС;
  • деталізує положення щодо делегування повноважень на виконання функцій, передбачених ПК, законодавством з питань сплати ЄСВ, у керівній вертикалі ДПС;
  • уточнює рівні контролюючих органів для адміністративного оскарження рішень таких органів платниками податків;
  • визначає особливості оплати праці та проходження служби держслужбовцями ДПС та Держмитслужби та їхніх терорганів.

Цей законопроєкт взаємопов’язаний із законопроєктом № 2318 «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо удосконалення структури управління у сфері державної митної та податкової політики». Саме він передбачає, що ДПС та Держмитслужба буде єдиною юридичною особою, а їх територіальні органи здійснюватимуть діяльність не як юридичні особи публічного права, а як відокремлені підрозділи.

За інформацією Мінфіну 

Як діяти, якщо:

 

8 листопада

У Мінсоцполітики озвучили середній розмір субсидії та пільги на ЖКП за жовтень

«Міністерство соціальної політики планово входить в новий опалювальний сезон. Нарахування пільг та субсидій на оплату житлово-комунальних послуг, незалежно від дати початку опалення домівок, відбувається з 15 жовтня. Уже зараз ми нараховуємо ці види допомоги за жовтень. Якщо говорити в середньому, то розмір субсидії по Україні становив 539 грн, а пільги — 418 грн», — підкреслив Віталій Музиченко.

За словами заступника Міністра, тепла погода в Україні дозволить зекономити одержувачам пільг та субсидій: «Зважаючи на те, що нарахування виплат все одно здійснюється з 15 жовтня, а опалення ввімкнули пізніше, — люди зможуть зекономити до 200 грн за місяць».

Віталій Музиченко підкреслив, що з 1 жовтня в Україні стартувала монетизація пільг — коли люди отримують ці виплати «живими грошима». З урахуванням механізму монетизації субсидій, яка стартувала на початку 2019 року, в українців з’явиться більше стимулів для економного споживання ресурсів і більше можливостей економії — оскільки зекономлені гроші з пільг та субсидій «можна покласти собі у кишеню».

«В проекті бюджету на 2020 рік на програму субсидій закладено близько 47 млрд грн. Цієї суми вистачить на всіх, кому потрібна державна допомога для оплати житлово-комунальних послуг», — резюмував Віталій Музиченко.

За інформацією Мінсоцполітики

Врахуйте:

 

 

8 листопада

Казначейству обмежили строк опрацювання документів

Мінфін оприлюднив наказ «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» від 22.10.2019 № 440, який оновлює:

  • Порядок формування Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів, затверджений наказом від 22.12.2011 № 1691;
  • Порядок реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затверджений наказом від 02.03.2012 № 309;
  • Порядок відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затверджений наказом від 22.06.2012 № 758;
  • Порядок казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затверджений наказом від 24.12.2012 № 1407.

Серед новацій — органам Казначейства обмежили строк опрацювання підтвердних документів. Так, в останніх числах грудня Казначейство має право опрацьовувати підтвердні документи не пізніше останнього робочого дня поточного бюджетного періоду. Тобто усі документи, які вчасно подали Казначейству, — воно опрацює у поточному бюджетному періоді.

У реєстрах бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань реквізит «код розпорядника» привели до 6-значного (наразі реквізит передбачає 5 знаків (комірок) для заповнення).

Новації щодо вилучення з тексту порядків/додатків «код банку», «МФО» у зв’язку з запровадженням міжнародного номера банківського рахунку IBAN запрацюють із 13.01.2020.

Із наказу Мінфіну «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» від 22.10.2019 № 440

Зміни, які ним затверджені 

Завантажуйте:

7 листопада

Як оплачувати вечірні та нічні години

Працю у вечірні та нічні години слід розмежувати:

  • вечірні години — з 18:00 до 22:00;
  • нічні години — з 22:00 до 06:00.

У табелі обліку використання робочого часу години роботи: у вечірній час позначають кодом «ВЧ» (03), в нічний час — кодом «РН» (04).

Умовні позначення в табелі обліку робочого часу скачати пам’ятку

Якщо графіком виходу на роботу (графіком змінності) працівників передбачена робота в нічний час, її тривалість включайте в тривалість роботи (зміни) працівника. Компенсацією роботи в таких умовах є доплата за роботу в нічний час. Її обчислюйте за фактично відпрацьовані години в нічний час — не нижче 20% тарифної ставки (окладу) за кожну годину роботи в нічний час (ст. 108 КЗпП).

Нараховувати оплату за роботу в нічний час нижче цієї межі або взагалі не оплачувати — не можна. За порушення мінімальних трудових гарантій, до яких відноситься оплата за роботу в нічний час, передбачений штраф у розмірі 10 мінімальних зарплат за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення. Доплату за нічний час необхідно проводити за підсумками кожного місяця незалежно від облікового періоду.

Доплати за роботу у вечірній час визначені Генеральним і галузевими (регіональними) угодами. Зокрема, Генеральною угодою передбачена доплата за роботу у вечірній час при багатозмінному режимі в розмірі 20% годинної тарифної ставки (посадового окладу) за кожну годину роботи в такий час.

Багатозмінний режим роботи — це такий режим, коли на підприємстві робота протягом доби виконується в дві і більше зміни, тривалість кожної з них не повинна бути менше встановленої законодавством тривалості робочого дня.

За інформацією ГУ Держпраці у Дніпропетровській області 

Корисне до теми:

7 листопада

Як надавати додаткову відпустку працівникам-«чорнобильцям»

Працівникам із числа постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи (категорії 2), надається пільга з використання чергової відпустки у зручний для них час, а також додаткова відпустка із збереженням зарплати на 14 робочих (16 календарних) днів на рік.

Ця відпустка не є щорічною додатковою відпусткою, а належить до інших видів відпусток, встановлених законодавством. Вона є гарантованою державою пільгою, тому роботодавець зобов’язаний забезпечити право працівника на відпустку впродовж календарного року.

Видатки на оплату відпустки фінансують за рахунок коштів державного бюджету на соціальний захист та соціальне забезпечення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (бюджетна програма КПКВК 2501200 «Соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»).

Якщо в установі є такі працівники, вона подає до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення не пізніше ніж за два місяці до початку кожного бюджетного року:

  • відомості про установу з визначенням кількості постраждалих осіб за категоріями отримувачів компенсацій та допомоги;
  • кількості громадян, які працюють на територіях радіоактивного забруднення;
  • списки громадян із зазначенням прізвища, імені та по батькові, категорії, серії та номера посвідчення (за наявності), місця проживання (перебування), ідентифікаційного номера;
  • графік відпусток;
  • розрахунок витрат для додаткової відпустки на наступний бюджетний рік.

У разі зміни цих відомостей, у т. ч. зміни розрахункових рахунків, на які перераховують кошти, установа повідомляє протягом 20 днів наступного місяця про такі зміни відповідних розпорядників коштів.

До 25 числа місяця, за який здійснюється нарахування, установи подають:

  • документи щодо розрахункових витрат, пов’язаних з виплатою компенсацій та допомоги;
  • реєстр отримувачів компенсаційних виплат і допомоги, у якому зазначають прізвище, ім’я та по батькові, категорію, номер посвідчення, ідентифікаційний номер, відомості про нараховані виплати, суму компенсацій та вид допомоги.

Витрати установ, пов’язані із вже здійсненою оплатою відпусток працівникам з числа постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи громадян, не відшкодовують.

Із листа Мінсоцполітики «Щодо відшкодування витрат, пов’язаних із наданням «чорнобильської» відпустки» від 10.10.2019 № 136/0/205-19

5 порад:

7 листопада

Уряд планує відмовитися від груп інвалідності

«Ми зараз продовжили ту роботу, яку раніше здійснював МОЗ. Ми імплементуємо в українське законодавство Міжнародний класифікатор функціональності, він вже переведений на українську мову, але до кінця не проведена система його ратифікації. За допомогою МКФ ми хочемо нарешті позбутися системи інвалідності, яка залишилася в Україні з радянських часів», — заявила Третьякова на прес-конференції у вівторок в Києві.

За її словами, соціальна політика держави по відношенню до людей з інвалідністю та виплати для них тепер будуть будуватися не на групах, як це було раніше, а на розрахунку відсотка втрати працездатності, як це рекомендує Всесвітня організація охорони здоров’я.

Такі зміни в комплексі з переглядом норм з працевлаштування громадян з частковою втратою працездатності сприятимуть збільшенню частки людей з інвалідністю на ринку праці.

В даний час, каже Третьякова, Держпраці стежить за тим, щоб 4% робочих місць в приватному секторі надавали людям з інвалідністю. У разі недотримання цієї квоти, представники бізнесу отримують штрафні санкції. Цю ситуацію планують змінити, додавши квотування і на держслужбі.

За інформацією ІА «Інтерфакс-Україна» 

Розмір штрафів:

6 листопада

Допомога при народженні дитини: порядок виплати не змінюватимуть

Мінсоцполітики не буде змінювати механізм допомоги при народженні дитини. Її виплачуватимуть усім родинам незалежно від розміру доходів у стандартному розмірі — близько 41 тис. грн.

«Після консультацій з органами влади та обговорення з громадськістю, прийнято рішення про збереження нинішнього механізму надання допомоги при народженні дітей», — зазначила очільниця відомства Юлія Соколовська.

За її словами, однією з пропозицій Мінсоцполітики у рамках політики адресної боротьби з бідністю було запровадження адресної програми при народженні дитини. Пропонували виплачувати цю допомогу лише тим родинам, чий середньомісячний дохід на особу не перевищує 15% від розміру виплат. Фактично це близько 6 тис. грн — оскільки допомога при народженні дитини становить близько 41 тис. грн.

Керівництво відомства дослухалося до зауважень громадськості і вирішило не змінювати нинішній механізм, оскільки через запропоновані зміни сотням тисяч українських сімей загрожувало скасування цього виду виплат.

За інформацією Мінсоцполітики

Робочі ситуації:

6 листопада

Фактичний розмір прожиткового мінімуму у цінах вересня

За розрахунками Мінсоцполітики фактичний розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб з урахуванням суми обов’язкових платежів у цінах вересня 2019 року становить 4732,67 грн.

Тобто законодавчо встановлений на вересень 2019 року прожитковий мінімум для працездатних осіб (2007 грн) занижений порівняно з його фактичним розміром у 2,4 рази або на 2726 грн. Мінімальна заробітна плата є нижчою від фактичного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 560 грн або на 12%.

Середня заробітна плата в Україні у вересні 2019 року зросла на 1,4% порівняно з попереднім місяцем та становить 10687 грн. При цьому мінімальна заробітна плата (4173 грн) у вересні 2019 року становила 39,0% від середньої зарплати, тоді як рекомендоване Міжнародною організацією праці і Світовим банком співвідношення має знаходитись у межах 50–60%.

Зарплата працівників окремих галузей бюджетної сфери залишається нижчою, ніж середня по економіці:

  • в освіті — 8439 грн (або 79,0% від середньої по економіці),
  • в охороні здоров’я та надання соціальної допомоги — 6916 грн (або 64,7% від середньої по економіці).

Найбільшою середня зарплата є в Донецькій (11907 грн) області та м. Києві (15626 грн), найнижчою — у Чернівецькій області (8338 грн).

За інформацією Департаменту з питань бюджету та оплати праці апарату Федерації профспілок України

Основні показники 2020:

6 листопада

Що змінили в проєкті Держбюджету-2020 до другого читання

Порівняно з першою редакцією проєкту Держбюджету-2020, доходи державного бюджету (без трансфертів) на 2020 рік запропонували збільшити на 14,18 млрд грн, у т. ч. за загальним фондом на 11,9 млрд грн та за спеціальним фондом на 2,3 млрд грн. Дефіцит становитиме 2,09% ВВП. Видатки допрацьованого проєкту бюджету збільшили до 1,18 трлн грн.

Документ збалансований і направлений на вирішення нагальних питань та на виконання Програми діяльності Уряду. Передусім зростуть витрати на вирішення нагальних питань як соціального, так і економічного характеру.

Так, субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам:

  • на реалізацію програми «Спроможна школа для кращих результатів» на забезпечення шкіл необхідним обладнанням становитиме 3,5 млрд грн,
  • на покращення соціального захисту окремих категорій педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти становитиме 3,8 млрд грн,
  • на створення навчально-практичних центрів сучасної професійної (професійно-технічної) освіти збільшена на 159 млн грн.

Що зміниться з 2020 року:

Суму на виплату допомоги сім’ям з дітьми збільшили на 2,2 млрд грн, субвенції на проєктні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання та забезпечення житлом дітей-сиріт підвищили на 364,1 млн грн.

Для допомоги самотнім пенсіонерам на догляд додатково виділили 860 млн грн.

На централізовану закупівлю лікарських засобів та медичних виробів для лікування окремих захворювань додатково виділили 3,2 млрд грн, на модернізацію та оновлення матеріально-технічної бази багатопрофільних лікарень інтенсивного лікування додано 1 млрд грн, суму на лікування громадян України за кордоном збільшено на 400 млн грн.

На соціально-економічний розвиток територій виділили 2 млрд грн за рахунок зменшення Державного фонду регіонального розвитку, фінансування якого становитиме 7,5 млрд грн.

Збільшили фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах на 1,5 млн грн. Кошти на будівництво та реконструкцію мостів зростуть на 500 млн грн.

На проведення інвентаризації земель та оновлення картографічної основи Державного земельного кадастру додатково спрямують видатки загального фонду державного бюджету — 291,9 млн грн, що дасть змогу оцінити земельний фонд України.

Видатки на національну безпеку і оборону становлять 245,8 млрд грн або 5,45% ВВП.

Обсяг державного боргу становитиме 2 045,1 млрд грн та 45,3% прогнозного ВВП. Обсяг платежів з погашення державного боргу на 2020 рік прогнозують у сумі 282,1 млрд грн, у т. ч. погашення:

  • державного зовнішнього боргу — 120,3 млрд грн,
  • державного внутрішнього боргу — 161,9 млрд грн.

На платежі з обслуговування державного боргу на 2020 рік передбачили 141,5 млрд грн.

Надходження від приватизації збільшили на 7 млрд грн, що дозволить зменшити обсяги планових запозичень.

За інформацією Мінфіну

Якими будуть:

5 листопада

З підприємцем розірвали договір і той повернув аванс: відобразіть це у формі 1ДФ

У разі нарахування (виплати) доходів фізичним особам, установа як податковий агент у Податковому розрахунку форми 1ДФ відображає виплачені їм доходи, у т. ч. виплачені на користь самозайнятих осіб (фізичних осіб — підприємців та осіб, що проводять незалежну професійну діяльність).

Якщо з фізичною особою — підприємцем установа уклала договір і перерахувала суму попередньої оплати, цю суму слід відобразити у Податковому розрахунку 1ДФ.

Якщо ж у наступному кварталі договір буде розірвано і фізична особа — підприємець поверне суму авансу, відобразіть суму поверненого авансу у Податковому розрахунку 1ДФ зі знаком «мінус».

За інформацією ГУ ДПС у Волинській області

Бланк 1ДФ скачати Зразок заповнення 1ДФ скачати

5 листопада

Окремим держслужбовцям врегулювали розмір оплати праці

Уряд постановою «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 18 січня 2017 р. № 15» від 23.10.2019 № 886 вніс зміни до умов оплати праці держслужбовців. Цим врегулював встановлення посадових окладів, визначення їх розміру, за посадами:

  • керівника самостійної експертної групи;
  • державного експерта самостійної експертної групи.

Також визначив коефіцієнти підвищення посадових окладів за новими посадами для працівників патронатних служб Голови Верховної Ради України, його Першого заступника та заступника, керівника Апарату, депутатських фракцій (депутатських груп) у Парламенті.

Окрім цього, цією постановою змінив порядок встановлення премії і стимулюючих виплат для керівників (їх заступників) ЦОВВ, які не є членами КМУ, але діяльність яких спрямовується і координується безпосередньо Урядом.

Так, наразі для встановлення премії і стимулюючих виплат керівнику ЦОВВ достатньо погодження Міністра Кабінету Міністрів (раніше Віце-Прем’єр-Міністра). Для заступника керівника ЦОВВ розмір премій і стимулюючих виплат визначає власне керівник ЦОВВ (раніше керівник державної служби ЦОВВ за поданням Міністра Кабінету Міністрів після погодження Віце-Прем’єр-Міністром).

Із постанови КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 18 січня 2017 р. № 15» від 23.10.2019 № 886

Державна служба: перезавантаження Іван ЛЕВАДСЬКИЙ,експерт з бухобліку та оподаткування в бюджетній сфері, Київ Триває перезавантаження влади. Про те, яких змін зазнають класифікація посад держслужбовців, оплата їхньої праці, процедури оцінювання, інформування та звільнення, а також хто з держслужбовців тепер працюватиме за контрактом — розповімо детальніше. Зміни у державній службі